ЗАКОНОМІРНОСТІ ЗМІНИ УВАГИ ВОДІЇВ В УМОВАХ ВЕЧІРНІХ СУТІНОК ПРИ ПЕРЕСУВАННІ ПО МІСЬКИМ ВУЛИЦЯМ

Array

Автор(и)

  • О.В. Прасоленко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • Д.Л. Бурко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • Т.В. Луценко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • І.О. Ткаченко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

Ключові слова:

водій, вечірні сутінки, транспортний потік, увага, час фіксації погляду

Анотація

 В роботі представлено підхід щодо визначення показників уваги водіїв в умовах вечірніх сутінок на міських вулицях. Для визначення показників уваги використано технологію запису погляду людини із застосуванням окулярів Pupil Labs. Встановлено, що зміна освітленості, яка настає під час вечірніх сутінок значно впливає на показник уваги водія, який визначали як відношення загального часу фіксацій погляду до загального часу руху. Показник уваги у водіїв змінювався в середньому від 68 % до 56%. При цьому, середня кількість фіксацій погляду змінювалась від 3,6 од/сек до 2,7 од/сек. В дослідженні приймали учать водії віком від 20 до 52 років.

Біографії авторів

О.В. Прасоленко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент

Д.Л. Бурко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент

Т.В. Луценко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент

І.О. Ткаченко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

1. Gavrilov, E.V. (1992). Theoretical bases of designing and the organization of conditions of traffic taking into account laws of behavior of drivers. The dis. doctor of technical sciences. Sciences, KADI, 300.
2. Gavrilov, E.V.(1976). Ergonomics on the automobile transport. K .: Technika, 152.
3. Begma, I.V., Gavrilov, E. V., Kaluzhsky, Y. A. (1976). Accounting for the psychophysiology of drivers in the design of highways. M.: Transport, 88.
4. Lobanov, E. M. (1980). Designing roads and organizing traffic, taking into account the driver's psychophysiology. M.: Transport, 311.
5. Prasolenko, O. V. (2019). Impact of road conflicts on driver performance at twilight. Municipal economy of cities, 149. 152-157.
6. Nizami Gyulyev, Oleksii Lobashov, Oleksii Prasolenko, Dmytro Burko (2018). Research of Changing the Driver's Reaction Time in the Traffic Jam. International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.3), 308-314
7. Prasolenko, О., Lobashov, O., & Galkin, A. (2015). The Human Factor in Road Traffic City. International Journal of Automation, Control and Intelligent Systems, 1(3), 77-84.
8. Sectoral road methodical document: Recommendations on ensuring the safety of traffic on motor roads - Moscow 2002.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-01

Як цитувати

Прасоленко, О., Бурко, Д., Луценко, Т., & Ткаченко, І. (2020). ЗАКОНОМІРНОСТІ ЗМІНИ УВАГИ ВОДІЇВ В УМОВАХ ВЕЧІРНІХ СУТІНОК ПРИ ПЕРЕСУВАННІ ПО МІСЬКИМ ВУЛИЦЯМ: Array. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», 3(156), 41–45. вилучено із https://khges.kname.edu.ua/index.php/khges/article/view/5596

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають