КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ ВІЗУАЛЬНОГО ОБРАЗУ МІСТА (ХАРКОВА)
Array
Ключові слова:
архітектурне середовище, візуальні забруднення, естетичні якості, комерційні знаки, код міста.Анотація
У статті порушується проблема візуального забруднення міського простору – заповнення його рекламними та інформаційними повідомленнями. Наведено аналіз сучасних наукових досліджень, присвячених «стосункам» між архітектурним образом забудови вулиці та образом комерційним, рекламним. Висвітлено практику регулювання комерційних знаків в міському просторі. Розкрито тенденції розробки і прийняття таких правил для міст України. Запропоновано комплексну програму з формування візуального образу міста (Харкова) в умовах його наднасичення рекламно-інформаційними повідомленнями.
Посилання
Fassler, L. (n.d.) Autonomous Worlds. Retrieved from http://www.larissafassler.com/startside.html [02.10.2019].
Dempf, R. (n.d.) Delete! Retrieved from http://www.steinbrener-dempf.com/en/portfolio-item/delete/ – [02.10.2019].
Graf, G. (n.d.) Hidden town. Retrieved from http://www.gregorgraf.net/ [02.10.2019].
Kolhonen, P. (n.d.) Moving Pictures – Advertising, Traffic and Cityscape. Retrieved from https://contempaesthetics.org/newvolume/pages/article.php?articleID=351 [02.10.2019].
Averbakh, М.Ya. (2015). Visual communications in architectural environment. Journal scientific review, 9 (19), 65––73. [in Russian]
Cronin, A. (n.d.) Advertising and the metabolism of the city: urban spaces, commodity rhythms. Retrieved from http://www.research.lancs.ac.uk/portal/en/publications/-(830176ab-fdf1-4aff-8702-f08b7b283fe2).html/ [02.10.2019].
Cronin, A. (n.d.) Advertising, Commercial Spaces and the Urban. Retrieved from: http://www.research.lancs.ac.uk/portal/en/publications/advertising-commercial-spaces-and-the-urban(8608315d-ea5e-4ac0-a319-6bd51341d814).html [08.09.2019].
Nasar, J. (n.d.) Visual Preferences in Urban Signscapes. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/249624307_Visual_Preferences_in_Urban_Signscapes [02.10.2019].
Koeck, R. (n.d.) Outdoor advertising in urban context: spatiality, temporality and individuality. Retrieved from http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0267257X.2014.909869/ [02.10.2019].
Stamps, A. (n.d.) A Walk down the block: spatial and temporal parameters of aesthetic judgments about ordinary streetscapes. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/228111207_A_walk_down_the_block_Spatial_and_temporal_parameters_of_aesthetic_judgments_about_ordinary_streetscapes [02.10.2019].
Stamps, A. (n.d.) Efficient visualization of urban spaces. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/265250326_Efficient_visualization_of_urban_spaces [02.10.2019].
Portella, A. (2014). Visual pollution: advertising, signage and environmental quality. Farnham, Surrey, England : Ash-gate Publishing limited, 316.
Averbakh, М.Ya. (2017). Impact of commercial streetscapes on visual quality of architectural environment. Sci-entific and technical collection "Municipal economy of cities". Series: “Engineering Sciences and Architecture”, 135. Kharkiv : NUUK, 66-73. [in Ukrainian].
Averbakh, М.Ya. (2017). Regarding issues of advertising and architecture coexistence. Architectural Journal КNUCIА: scientific and production collection, 11-12. Kiyv : КNUCIА, 264-274. [in Ukrainian].
The architectural and artistic concept of the external ap-pearance of the streets, highways and territories of the city of Moscow, made in a pilot mode (in terms of placement of infor-mation structures (n.d.)) Retrieved from https://www.artlebedev.ru/moscow/design-code/ — [15.07.2017]. [in Russian].
Streamlining advertising and information in St. Peters-burg. (n.d.) Report. Retrieved from https://studfiles.net/preview/6219509/ [03.10.2019]. [in Russian].
Design code of Odessa. Rules for the design of signs in the historical environment. (n.d.) Retrieved from http://design-code.archodessa.com/ [03.10.2019].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).