ВПЛИВ КОМЕРЦІАЛІЗОВАНИХ ПРОСТОРІВ НА ВІЗУАЛЬНІ ЯКОСТІ АРХІТЕКТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА
Анотація
У статті піднімаються проблемні питання візуального забруднення міського середовища. Уточнено основні терміни і поняття, якими оперують дослідники даного наукового напрямку в закордонній практиці. Показано механізми, які призводять до розповсюдження комерційних вивісок у місті. В якості полеміки запропоновано деякі прийоми, що допомагають глибше розглянути особливості сприйняття навколишнього середовища споживачем.
Ключові слова: міський простір, архітектурне середовище, візуальні естетичні якості, комерційні знаки, споживче сприйняття, історична забудова.
Посилання
Література
Дизайн. Иллюстрированный словарь-справочник [Текст]/ Г. Б. Минервин, В. Т. Шимко, А. В. Ефимов и др. ; под. общ. ред. Г. Б. Минервина. –– М. : «Архитектура-С», 2004. –– 288 с.
Авербах, М. Я. Визуальные коммуникации в архитектурной среде [Текст] / М. Я. Авербах // Наук. ж. «Науковий огляд». –– 2015. –– №9 (19). –– С.65––73.
Авербах, М. Я. Іноземний досвід залучення громадськості до вирішення проблеми забруднення візуального простору міста [Текст] / М. Я. Авербах // Сборник научных трудов «Актуальные научные исследо-вания в современном мире» –– Переяслав-Хмельн. –– 2017. –– выпуск 3(23), часть 5. –– С.5––13.
Cronin, Anne M. (2010). Advertising and the metabolism of the city: urban spaces, commodity rhythms. [Електронний ресурс] – Urban Studies Society – Режим доступу: http://www.research.lancs.ac.uk/portal/en/publications/-(830176ab-fdf1-4aff-8702-f08b7b283fe2).html/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану.
Cronin, Anne M. (2010). Advertising, Commercial Spaces and the Urban. [Електронний ресурс] – Basingstoke – Режим доступу: http://www.research.lancs.ac.uk/portal/en/publications/-(8608315d-ea5e-4ac0-a319-6bd51341d814).htm/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану l.
Nasar, J., Hong, X. (1999). Visual Preferences in Urban Signscapes. [Електронний ресурс] – Environment and Behavior 31(5):671-691 – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/249624307_Visual_Preferences_in_Urban_Signscapes/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану.
Stamps, A.E. (2012). A Walk down the block: spatial and temporal parameters of aesthetic judgments about ordinary streetscapes. [Електронний ресурс] – Perceptual and Motor Skills 114(2):553-62] – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/228111207_A_walk_down_the_block_Spatial_and_temporal_parameters_of_aesthetic_judgments_about_ordinary_streetscapes/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану.
Stamps, A.E. (2012). Efficient visualization of urban spaces. [Електронний ресурс] – Usage, usability and utility of 3D city models –– Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/265250326_Efficient_visualization_of_urban_spaces/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану.
Portella, Adriana (2014). Visual pollution: advertising, signage and environmental quality / Adriana Portella // Farnham, Surrey, England : Ashgate Publishing limited, / — 316 p.
Advertisements & Signage Guidance. Lambeth Planning. January 2016. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.lambeth.gov.uk/sites/default/files/pl%20-%20Advertisements%20and%20Signage%20Guidance%202016.pdf/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану.
Shopfronts and associated advertisements. Supplementary planning guidance. London borough of Enfield. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://new.enfield.gov.uk/services/planning/heritage-conservation-and-countryside/other-information/heritage-conservation-and-countryside-shopfront-guidance.pdf/ — 01.06.2017 р. — Загол. з екрану.
Shopfront Design Guide. Hastings Borough Council. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.hastings.gov.uk/content/planning/planning_policy/local_plan/pdfs/spd/spd_Shopfront_and_Advertisements.pdf.
Авербах, М. Я. Як приборкати рекламу в архітектурному просторі? Заочна полеміка з Адріаною Портеллою [Текст] / М. Я. Авербах // Збірник наукових праць «Науковий вісник будівництва». –– 2017. –– №2 (88), – Х: ХНУБА. С. 49—53.
Авербах, М. Я. Актуалізація проблеми забруднення візуального образу сучасного міста комерційними знаками. Огляд закордонних досліджень [Текст] / М. Я. Авербах // Інноваційні технології в архітектурі і дизайні: Колективна монографія / Під загальною редакцією В.П. Сопова, В.П. Мироненка. Харків: ХНУБА. –– 2017. –– С.89 –– 95.
Любимов В. В. Психология восприятия [Текст] : учебник. / В. В. Любимов. –– М. : Эксмо, ЧеРо, МПСИ, 2007. –– 472 с., илл. –– (Психология : университетский стандарт).
References
Minervin, G. B., Shimko, V. T., . . . Efimov, A. V. (2004). Design. Illustrated dictionary-reference guide. “Architecture-S”, 288.
Averbakh, M. Ya. (2015). Visual communications in architectural environment. Scientific journal “Science Review”, 9 (19), 65-73.
Averbakh, M. Ya. (2017). Foreign experience of public involvement in solution to problem of city visual space pollution. Collected papers “Actual scientific research in the modern world”, 3(23), part 5, 5-13.
Cronin, Anne M. (2010). Advertising and the metabolism of the city: urban spaces, commodity rhythms. — Urban Studies Society. – Retrieved from: http://www.research.lancs.ac.uk/portal/en/publications/-(830176ab-fdf1-4aff-8702-f08b7b283fe2).html/.
Cronin, Anne M. (2010). Advertising, Commercial Spaces and the Urban.] – Basingstoke. – Retrieved from: http://www.research.lancs.ac.uk/portal/en/publications/-(8608315d-ea5e-4ac0-a319-6bd51341d814).htm/.
Nasar, J., Hong, X. (1999). Visual Preferences in Urban Signscapes. – Environment and Behavior 31(5):671-691. – Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/249624307_Visual_Preferences_in_Urban_Signscapes/.
Stamps, A. E. (2012). A Walk down the block: spatial and temporal parameters of aesthetic judgments about ordinary streetscapes. Perceptual and Motor Skills 114(2):55–62]. – Retrieved from:
Stamps, A.E. (2012). Efficient visualization of urban spaces. – Usage, usability and utility of 3D city models. –– Retrieved from:
https://www.researchgate.net/publication/265250326_Efficient_visualization_of_urban_spaces/.
Portella, Adriana (2014). Visual pollution: advertising, signage and environmental quality / Adriana Portella // Farnham, Surrey, England : Ashgate Publishing limited, / — 316 p.
Advertisements & Signage Guidance. Lambeth Planning. January 2016. – Retrieved from: https://www.lambeth.gov.uk/sites/default/files/pl%20-%20Advertisements%20and%20Signage%20Guidance%202016.pdf/.
Shopfronts and associated advertisements. Supplementary planning guidance. London borough of Enfield. – Retrieved from: https://new.enfield.gov.uk/services/planning/heritage-conservation-and-countryside/other-information/heritage-conservation-and-countryside-shopfront-guidance.pdf/.
Shopfront Design Guide. Hastings Borough Council. – Retrieved from: http://www.hastings.gov.uk/content/planning/planning_policy/local_plan/pdfs/spd/spd_Shopfront_and_Advertisements.pdf.
Averbakh, M. Ya. (2017). How to restrain advertising in architectural space? Remote dispute with Adriana Portella. Collected papers “Scientific Bulletin of Civil Engineering”, 2 (88), 49—53.
Averbakh, M. Ya. (2017). Actualizing a problem of polluting a modern city visual image with commercial signs. Review of Foreign Studies. Collective monograph “Innovative technologies in architecture and design”, 89—95.
Liubimov, V. V. (2007). Psychology of Perception. Textbook. Eksmo, 472.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).