ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ІНСТРУМЕНТІВ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ У СВІТОВІЙ ПРАКТИЦІ ПРОЄКТУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-6-180-73-78Ключові слова:
віртуальна реальність, доповнена реальність, архітектурне середовище, проєктування, штучний інтелектАнотація
У статті проаналізовано інструменти для роботи з віртуальною реальністю в архітектурній сфері. Систематизовано сучасні гаджети, додатки та програмне забезпечення, подано рекомендації щодо їх застосування в залежності від етапу проєкту. Досліджено вплив технології штучного інтелекту на віртуальне проєктування. Визначено перспективи розвитку віртуальної реальності в архітектурі.
Посилання
Aiswarya, P. M. (2023, February 8). Top 10 Virtual Reality Software Development Tools in 2023. Analytics Insight. Retrieved from https://www.analyticsinsight.net/top-10-virtual-reality-software-development-tools-in-2023/
Shataliuk, Yu., & Shataliuk, D. (2022). Gamification in architecture: how virtual technologies influence the formation of the architectural environment // Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference ‘Modern Trends in the Development of Science and Technology’ (pp. 18–23). Leadership and Innovation University. Retrieved from https://site1961374.mozfiles.com/files/1961374/Proceedings_Lviv_2022_08.pdf?1661540695/#page=18 [in Ukrainian]
Milovanovic, J., Moreau, G., Siret, D., & Miguet, F. (2017). Virtual and Augmented Reality in Architectural Design and Education: An Immersive Multimodal Platform to Support Architectural Pedagogy. Proceedings of the 17th International Conference on Computer-Aided Architectural Design Futures (CAAD Futures 2017). Springer Publishing Company. Retrieved from https://hal.science/hal-01586746/document
Jishtu, P., & Yadav, M. (2020). Application of Augmented Reality & Virtual Reality in Architecture and Planning: An Overview. Computer Science & Information Technology (CS & IT) Conference Proceedings, India, 10(20), 67–77. DOI: 10.5121/csit.2020.102008
Fomenko, О., & Danylov, S. (2020). About the prospects for the development of architectural innovations at the department of ITDAS. New Collegium, 4(102), 76–80. DOI: 10.30837/nc.2020.4.76 [in Ukrainian]
Döllner, J., Baumann, K., & Buchholz, H. (2006). Virtual 3D City Models as Foundation of Complex Urban Information Spaces. Proceedings of the 11th International Conference on Urban Planning and Spatial Development in the Information Society ‘Sustainable Solutions for the Information Society’ (pp. 107–112). CORP. Retrieved from https://www.corp.at/archive/CORP2006_DOELLNER.pdf
Ashgan, E., Moubarki, N., Saif M., & El-Shorbagy, A.-M. (2023). Virtual Reality in Architecture. Civil Engineering and Architecture, 11(1), 498–506. DOI: 10.13189/cea.2023.110138
Fakahani, L., Aljehani, S., Baghdadi, R., & El-Shorbagy, A.-M. (2022). The Use and Challenges of Virtual Reality in Architecture. Civil Engineering and Architecture, 10(6), 2754–2763. DOI: 10.13189/cea.2022.100638
Patel, N. (2023, May 28). Best VR Gadgets 2023 That Will Make Your Virtual Reality Experience Even Brighter. MakeAnAppLike. Retrieved from https://makeanapplike.com/best-vr-gadgets/
VIATechnik. (2023). 53 Virtual Reality Technologies in Architecture and Engineering. Retrieved from https://www.viatechnik.com/resources/50-virtual-reality-technologies-in-architecture-and-engineering/
Bevilacqua, M. G., Russo, M., Giordano, A., & Spallone, R. (2022). 3D Reconstruction, Digital Twinning, and Virtual Reality: Architectural Heritage Applications. Proceedings of 2022 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW) (pp. 92–96). Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). DOI: 10.1109/VRW55335.2022.00031
Autodesk PR. (2022, March 24). Autodesk to Acquire The Wild, Extended Reality (XR) Solutions Provider for Immersive and Collaborative Workspaces for Design and Construction. Autodesk. Retrieved from https://adsknews.autodesk.com/en/news/autodesk-acquires-the-wild/
IEEE. (2022). AI in Virtual Reality. IEEE Digital Reality. Retrieved from https://digitalreality.ieee.org/publications/ai-in-virtual-reality
AIContentfy Team. (2023, September 28). AI-generated Content for Virtual Reality and Augmented Reality. AIContentfy. Retrieved from https://aicontentfy.com/en/blog/ai-generated-content-for-virtual-reality-and-augmented-reality
Makarov, A. (2022, August 2). 12 Augmented Reality Trends of 2023: New Milestones in Immersive Technology. MobiDev. Retrieved from https://mobidev.biz/blog/augmented-reality-trends-future-ar-technologies
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).