НЕЙРОМАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТАРІЙ АНАЛІЗУ ВІЗУАЛЬНОГО КОМФОРТУ ШТУЧНОГО ОСВІТЛЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ПРОСТОРІВ

Автор(и)

  • Г.Ю. Кононенко Харківський національний університет будівництва та архітектури

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-6-173-61-67

Ключові слова:

візуальний комфорт, функція візуального комфорту, нейромаркетинг, архітектура, емоційно-естетичний рівень сприйняття

Анотація

Автором пропонується новий підхід до аналізу візуального комфорту нічного освітлення. Цей підхід ґрунтується на поданні сприйняття видимого середовища як поетапного психічного процесу. В статті розглядаються перспективи використання парадигми нейромаркетингу як інструментарію оцінки емоційно-естетичного рівня сприйняття реципієнтами нічного освітлення відкритих громадських просторів.

Біографія автора

Г.Ю. Кононенко, Харківський національний університет будівництва та архітектури

аспірант кафедри Інноваційних технологій дизайну архітектурного середовища

Посилання

Fomenko O.A. (2012) Videoecology of the architectural environment: monograph. H.: HNAGH, 370 p.

Fechner, Gustav (1882) Theodor Revision der Hauptpuncte der Psychophysik. Nachdruck der Ausgabe Leipzig.

Külpe, Oswald Grundriss der Psychology. Lpz., 1893.

Vygotsky L.S. (1968) Psychology of art. M: Art, 576 p. ill.

Lotman Yu. M. (2010) People and signs. / In the book. Lotman Yu. M. Semiosphere. - St. Petersburg: Art-SPB, P. 6.

Nesterov, A. (2020), Technology as Semiosis, Technology and Language, 1(1), 71–80, DOI: https://doi.org/10.48417/technolang.2020.01.16.

Engelmeyer P.K. (2010) Theory of creativity. Moscow: Book house "LIBROKOM", 208 p.

Lyotard J.-F. (1998) Postmodern state. Moscow: Institute of Experimental Sociology, St. Petersburg: Aleteyya, 159 p.

Losev A.F. (1995) The problem of the symbol and realistic art. Moscow: Art, 320 p.

Morris C.W. (2001) Foundations of the theory of signs. Semiotics: Anthology / Stepanov Yu.S. (Comp.). Ekaterinburg: Business book, 702 p. pp. 45–98.

Nesterov A.Yu. (2021) Semiotics as methodology and ontology. Semiotic research. Semiotic studies. V. 1, No. 1. S. 6–13. DOI: http://doi.org/10.18287/2782-2966-2021-1-1-6-13.

Lewis, D. (2015) Neuromarketing in action. How to get into the mind of the buyer / David Lewis; per. from English. Maria Matskovskaya: Mann, Ivanov and Ferber; Moscow; ISBN 978-5-00057-332-7.

Yankovskaya Yu. S. (2003) Semiotics in architecture - dialogue in interaction: The place of semiotic research in modern architecture theory. - Yekaterinburg: Ural Publishing House. un-ta, 225 p.

Rappaport S.Kh. Art and emotions. - M.: Progress, 1968. S. 33.

Simonov P.V. (1966) What is emotion? M.: Nauka, S. 52.

Kravets V.I. (1972) Structure and functions of color harmony in the composition of residential buildings: - Diss. ... cand. arch. Kh. P.10.

Reikovsky Ya. (1979) Experimental psychology of emotions. - M.: Progress, S. 36, 48.

Ruuber Georg. Ilu seadu sparasustest. Tallin, 1965, ck. 55-57.

Abulkhanova K.A. (1973) On the subject of mental activity. - M.: Mir, S. 57.

Harrell, Eben. (2019) Neuromarketing: What You Need to Know. January 23, 2019. Harvard Busines Review. https://hbr.org/2019/01/neuromarketing-what-you-need-to-know.

Hsu M. (2017) Neuromarketing: Inside the Mind of the Consumer. California Management; 59(4):5-22. doi:10.1177/0008125617720208.

Lindström, Martin. (2009) Buyology. random house. 272 p. ISBN 9781847940131.

Lewis D. (2015) Neuromarketing in action. How to get into the mind of the buyer: Mann, Ivanov and Ferber; M. 276 p.

Fortunato V. C. R., Giraldi J. M. E., de Oliveira J. H. C. A (2014) Review of Studies on Neuromarketing: Practical Results, Techniques, Contributions and Limitations. Journal of Management Research. T. 6. No. 2. S. 201-220.

Ariely D., Berns G. S. (2010) Neuromarketing: the hope and hype of neuroimaging in business. Nature Reviews Neuroscience. T. 11. No. 4. S. 284-292.

Maslow A. H. (2012) Motivation and personality: Peter. ISBN: 978-5-459-01029-9, 0-06-041987-3. 352 p.

Filin V.A. (1987) Patterns of saccadic activity of the oculomotor apparatus. Dis. Dr. Biol. Sciences M: 272 p.

Danilov S.M., Fomenko O.O. (2018) Cognitive-positive matrix revealed and analyzed the problems of the place. Scientific Bulletin of Life. Kharkiv: KNUBA. T. 93 No. 3. P. 89 - 97.ISSN: 2311-7257

Guberman Sh.A. (1984) Gestalt theory and systems approach. System Research. Yearbook. M.: Nauka, 345 p.

Tatum, William O. (2014). Handbook of EEG interpretation. Demos Medical Publishing. With. 155–190. ISBN 9781617051807

Logothetis, N. K.; Pauls, John; Auguth, M.; Trinath, T.; Oeltermann, A. (July 2001). "A neurophysiological investigation of the basis of the BOLD signal in fMRI". Nature. 412 (6843): 150–157. doi:10.1038/35084005.

Akhutin, V.M. (2008) Biotechnical systems: theory and design / V.M. Akhutin, A.P. Nemirko, N.N. Pershin [and others]. 204 p.

Hall, Mark D. 5 awesome neuroscience-based research tools for digital marketers. smart insights. - Access mode: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/5-awesome-neuroscience-based-research-tools-digital-marketers/3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-16

Як цитувати

Кононенко, Г. (2022). НЕЙРОМАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТАРІЙ АНАЛІЗУ ВІЗУАЛЬНОГО КОМФОРТУ ШТУЧНОГО ОСВІТЛЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ПРОСТОРІВ. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», 6(173), 61–67. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-6-173-61-67