ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛЕЙ ФУНКЦІОНУВАННЯ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • А.В. Романовська Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • В.В. Величко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-86-90

Ключові слова:

соціально-орієнтований бізнес, соціальна відповідальність бізнесу, американська модель, європейська модель, азіатська модель.

Анотація

В статті  розглянуто особливості, недоліки та переваги існуючих моделей функціонування соціально відповідального бізнесу. Також проаналізовано стан соціально відповідального бізнесу в Україні, визначено основні перешкоди розвитку. За отриманими результатами запропоновані шляхи подолання перешкод та перспективи поширення. Головними стимулами впровадження КСВ стало б введення пільгового оподаткування, зменшення адміністративного тиску місцевих органів влади та надання ними пропозицій щодо програм соціального розвитку регіону.

Біографії авторів

А.В. Романовська, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

аспірант

В.В. Величко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

к.е.н., доцент кафедри підприємництва та бізнес-адміністрування

Посилання

Porter, M., Kramer, M. (2009). Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84(12), 78–94.

Friedman, M. (2007). The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits. In: Zimmerli, W.C., Holzinger, M., Richter, K. (eds) Corporate Ethics and Corporate Governance. Springer, Berlin, Heidelberg. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-70818-6_14

Melnyk, S.V., Tresvyatska, T.A., Budyonna, L.V. Ways to stimulate social responsibility of domestic business. URL: www.lir.lg.ua/shlahi.doc [in Ukrainian]

Saprykina, M.A., Lyashenko, O., Saensus, M.A., Misko, G.A., Zinchenko, A.G. (2011). Corporate social responsibility: models and management practice. Textbook. Kyiv, Painted Leaf Publishing House. [in Ukrainian]

Lazorenko, O., Kolyshko, R., and others. (2008). CSR Basic information on corporate social responsibility. Kyiv, Energia Publishing House. [in Ukrainian]

Shvydanenko, G.O., Revutska, N.V. (2013). Formation of business model of the enterprise. Textbook. Kyiv, KNEU. [in Ukrainian]

Lasukova, A. (2012). Comparative analysis of models of corporate social responsibility in the world's bank. Bulletin of

the Zaporizhzhya National University, 3, 181–188. [in Ukrainian]

Makedon, V. (2012). Research of processes of ensuring social responsibility in leading models of corporate governance. Bulletin of the Kharkiv National Technical University of Agriculture. Economic sciences, 126, 198–206. [in Ukrainian]

Zinchenko, A., Saprykina, M. (2017). Development of CSR in Ukraine: 2010–2018. Kyiv, Publishing House "Euston". [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Як цитувати

Романовська, А., & Величко, В. (2022). ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛЕЙ ФУНКЦІОНУВАННЯ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», 2(169), 86–90. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-86-90