ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛЕЙ ФУНКЦІОНУВАННЯ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-86-90Ключові слова:
соціально-орієнтований бізнес, соціальна відповідальність бізнесу, американська модель, європейська модель, азіатська модель.Анотація
В статті розглянуто особливості, недоліки та переваги існуючих моделей функціонування соціально відповідального бізнесу. Також проаналізовано стан соціально відповідального бізнесу в Україні, визначено основні перешкоди розвитку. За отриманими результатами запропоновані шляхи подолання перешкод та перспективи поширення. Головними стимулами впровадження КСВ стало б введення пільгового оподаткування, зменшення адміністративного тиску місцевих органів влади та надання ними пропозицій щодо програм соціального розвитку регіону.
Посилання
Porter, M., Kramer, M. (2009). Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84(12), 78–94.
Friedman, M. (2007). The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits. In: Zimmerli, W.C., Holzinger, M., Richter, K. (eds) Corporate Ethics and Corporate Governance. Springer, Berlin, Heidelberg. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-70818-6_14
Melnyk, S.V., Tresvyatska, T.A., Budyonna, L.V. Ways to stimulate social responsibility of domestic business. URL: www.lir.lg.ua/shlahi.doc [in Ukrainian]
Saprykina, M.A., Lyashenko, O., Saensus, M.A., Misko, G.A., Zinchenko, A.G. (2011). Corporate social responsibility: models and management practice. Textbook. Kyiv, Painted Leaf Publishing House. [in Ukrainian]
Lazorenko, O., Kolyshko, R., and others. (2008). CSR Basic information on corporate social responsibility. Kyiv, Energia Publishing House. [in Ukrainian]
Shvydanenko, G.O., Revutska, N.V. (2013). Formation of business model of the enterprise. Textbook. Kyiv, KNEU. [in Ukrainian]
Lasukova, A. (2012). Comparative analysis of models of corporate social responsibility in the world's bank. Bulletin of
the Zaporizhzhya National University, 3, 181–188. [in Ukrainian]
Makedon, V. (2012). Research of processes of ensuring social responsibility in leading models of corporate governance. Bulletin of the Kharkiv National Technical University of Agriculture. Economic sciences, 126, 198–206. [in Ukrainian]
Zinchenko, A., Saprykina, M. (2017). Development of CSR in Ukraine: 2010–2018. Kyiv, Publishing House "Euston". [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).