ОСВІТА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-7-14Ключові слова:
освіта, знання, мислення, розум, свідомість, маніпуляція, управління суспільством, людський потенціал, конкурентоспроможність.Анотація
В статті розглянуто взаємовплив освіти та всіх сфер суспільного життя. Показано, що освіта втратила природну роль та використовується як інструмент управління суспільством. Ідеологічна влада впроваджує розроблену на користь можновладців концепцію, використовуючи інформаційні потоки, в яких першочергове значення має освіта. Організована таким чином система освіти є важливим елементом маніпуляційних технологій, завдяки чому суспільство програмують на певні дії для підтримки сформованого порядку. В статті розкрито, що ступень можливості впливу на людську свідомість залежіть від рівня освіченості людини. Деградація освіти охоплює весь світ. Це потребує переосмислення значення й сутності освіти, повернення їй колишніх природних функцій. В статті показано, що формування адекватної реаліям системи освіти може бути лише за умов її реформування та залучення інвестицій в дану стратегічно важливу галузь, що зможе підняти економіку на істотно вищий рівень розвитку та конкурентоспроможності. Запропоновано шляхи реформування освіти наявними силами та знаннями, протидії на рівні ідей та змістів. Тільки сфера розуму може вказати шляхи виходу з цієї ситуації.
Посилання
Berveno, O.V. (2013). Obrazovanie kak dominantnaya sfera razvitiya chelovecheskogo potenciala. Vestnik HNU, 86, 16–19. [in Russian]
Berveno, O.V. (2014). Paradigmy ekonomicheskogo obrazovaniya. Vіsnik Naczіonal`nogo unіversitetu «Yuridichna akademіya Ukrainy іmenі Yaroslava Mudrogo». Serіya: Ekonomіchna teorіya ta parvo, 3(18), 123–135. [in Russian]
Broniczkaya, V.V. (2009). Obrazovanie v sisteme duhovnogo proizvodstva. Social`naya ekonomika, 3–4, 104–109. [in Russian]
Zadorozhnyj, G.V. (2008). Glamur ekonomicheskoj nauki kak vy`holashhivanie sushhnostnoj racional`nosti. Social`naya ekonomika, 1–2, 16–41. [in Russian]
Kol`chugina, M.B. (2012). «Novoj ekonomike» – novoe obrazovanie. Mirovaya ekonomika i mezhdunarodnye otnosheniya, 3, 42–53. [in Russian]
Moskvina, A.O. (2006). Myshlenie cheloveka kak ishodnaya tochka razvitiya. Chelovecheskij potencial modernizacii (Strategiya operezhayushhego razvitiya – 2006): Doklady i vy`stupleniya, 373–374.
Moskvina, A.O., Kucyna, L.V. (2006). Manipulyaciya chelovecheskim soznaniem kak istochnik vlasti. Social`naya ekonomika, 1–2, 73–79. [in Russian]
Moskvina, A.O., Saltykova, A.R. (2019). Osvita yak dominuiuchyi faktor stvorennia liudskoho kapitalu rehionu v suchasnykh umovakh oriientatsii na innovatsiinyi vektor rozvytku yevropeiskykh krain. Mater. Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. molodykh uchenykh i stud “Rozvytok sotsialnoi infrastruktury rehioniv v umovakh yevrointehratsii: ekonomiko-pravovi aspekty”, 1–28 liutoho 2019 r., 38–41. [in Ukrainian]
Moskvina, A.O., Fedotova, Yu.V. (2012). Smena cennostnyh orientacij molodezhi pod vliyaniem sovremennyh tendencij. Mіzhnarodna nauk.-prakt. konf. “Suchasnі aspekti vihovannya students`koi molodі”, Kharkіv, 5–6 kvіtnya 2012 r., 133–134. [in Russian]
Olejnikov, Yu.V. (2012). Ot infantil`nogo bytiya k zrelomu obshhestvu zrelyh lyudej. Filosofskie nauki, 2, 36–48. [in Russian]
Panarin, V.I. (2014). Obrazovanie kak faktor innovacionnogo razvitiya. URL: https://revolution.allbest.ru/management/00267461_0.html [in Russian]
Petrov, K.P. (2013). Tajna Konceptual`noj Vlasti. URL: http://litresp.ru/chitat/ru/P/petrov-konstantin-pavlovich/tajna-konceptualjnoj-vlasti/3 [in Russian]
Hohlov, N. (2001). Fundamental`nost` kak vazhnejshij princip universitetskogo obrazovaniya. Ekonomіka rozvytku, 1(41), 16–19. [in Russian]
Sharden, P.T. (1987). Fenomen cheloveka. Moskva, Nauka. [in Russian]
The Global Talent Competitiveness Index. (2021). URL: https://www.insead.edu/sites/default/files/assets/dept/fr/gtci/GTCI-2021-Report.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).