ОСВІТА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

  • О.О. Вороніна Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • А.О. Москвіна Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • О.В. Ярмак Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-7-14

Ключові слова:

освіта, знання, мислення, розум, свідомість, маніпуляція, управління суспільством, людський потенціал, конкурентоспроможність.

Анотація

В статті розглянуто взаємовплив освіти та всіх сфер суспільного життя. Показано, що освіта втратила природну роль та використовується як інструмент управління суспільством. Ідеологічна влада впроваджує розроблену на користь можновладців концепцію, використовуючи інформаційні потоки, в яких першочергове значення має освіта. Організована таким чином система освіти є важливим елементом маніпуляційних технологій, завдяки чому суспільство програмують на певні дії для підтримки сформованого порядку. В статті розкрито, що ступень можливості впливу на людську свідомість залежіть від рівня освіченості людини. Деградація освіти охоплює весь світ. Це потребує переосмислення значення й сутності освіти, повернення їй колишніх природних функцій. В статті показано, що формування адекватної реаліям системи освіти може бути лише за умов її реформування та залучення інвестицій в дану стратегічно важливу галузь, що зможе підняти економіку на істотно вищий рівень розвитку та конкурентоспроможності. Запропоновано шляхи реформування освіти наявними силами та знаннями, протидії на рівні ідей та змістів. Тільки сфера розуму може вказати шляхи виходу з цієї ситуації.

Біографії авторів

О.О. Вороніна, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

к.е.н., доцент, доцент кафедри економічної теорії та міжнародної економіки

А.О. Москвіна, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

к.е.н., доцент, доцент кафедри економічної теорії та міжнародної економіки

О.В. Ярмак, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

к.е.н., доцент, доцент кафедри економічної теорії та міжнародної економіки

Посилання

Berveno, O.V. (2013). Obrazovanie kak dominantnaya sfera razvitiya chelovecheskogo potenciala. Vestnik HNU, 86, 16–19. [in Russian]

Berveno, O.V. (2014). Paradigmy ekonomicheskogo obrazovaniya. Vіsnik Naczіonal`nogo unіversitetu «Yuridichna akademіya Ukrainy іmenі Yaroslava Mudrogo». Serіya: Ekonomіchna teorіya ta parvo, 3(18), 123–135. [in Russian]

Broniczkaya, V.V. (2009). Obrazovanie v sisteme duhovnogo proizvodstva. Social`naya ekonomika, 3–4, 104–109. [in Russian]

Zadorozhnyj, G.V. (2008). Glamur ekonomicheskoj nauki kak vy`holashhivanie sushhnostnoj racional`nosti. Social`naya ekonomika, 1–2, 16–41. [in Russian]

Kol`chugina, M.B. (2012). «Novoj ekonomike» – novoe obrazovanie. Mirovaya ekonomika i mezhdunarodnye otnosheniya, 3, 42–53. [in Russian]

Moskvina, A.O. (2006). Myshlenie cheloveka kak ishodnaya tochka razvitiya. Chelovecheskij potencial modernizacii (Strategiya operezhayushhego razvitiya – 2006): Doklady i vy`stupleniya, 373–374.

Moskvina, A.O., Kucyna, L.V. (2006). Manipulyaciya chelovecheskim soznaniem kak istochnik vlasti. Social`naya ekonomika, 1–2, 73–79. [in Russian]

Moskvina, A.O., Saltykova, A.R. (2019). Osvita yak dominuiuchyi faktor stvorennia liudskoho kapitalu rehionu v suchasnykh umovakh oriientatsii na innovatsiinyi vektor rozvytku yevropeiskykh krain. Mater. Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. molodykh uchenykh i stud “Rozvytok sotsialnoi infrastruktury rehioniv v umovakh yevrointehratsii: ekonomiko-pravovi aspekty”, 1–28 liutoho 2019 r., 38–41. [in Ukrainian]

Moskvina, A.O., Fedotova, Yu.V. (2012). Smena cennostnyh orientacij molodezhi pod vliyaniem sovremennyh tendencij. Mіzhnarodna nauk.-prakt. konf. “Suchasnі aspekti vihovannya students`koi molodі”, Kharkіv, 5–6 kvіtnya 2012 r., 133–134. [in Russian]

Olejnikov, Yu.V. (2012). Ot infantil`nogo bytiya k zrelomu obshhestvu zrelyh lyudej. Filosofskie nauki, 2, 36–48. [in Russian]

Panarin, V.I. (2014). Obrazovanie kak faktor innovacionnogo razvitiya. URL: https://revolution.allbest.ru/management/00267461_0.html [in Russian]

Petrov, K.P. (2013). Tajna Konceptual`noj Vlasti. URL: http://litresp.ru/chitat/ru/P/petrov-konstantin-pavlovich/tajna-konceptualjnoj-vlasti/3 [in Russian]

Hohlov, N. (2001). Fundamental`nost` kak vazhnejshij princip universitetskogo obrazovaniya. Ekonomіka rozvytku, 1(41), 16–19. [in Russian]

Sharden, P.T. (1987). Fenomen cheloveka. Moskva, Nauka. [in Russian]

The Global Talent Competitiveness Index. (2021). URL: https://www.insead.edu/sites/default/files/assets/dept/fr/gtci/GTCI-2021-Report.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-25

Як цитувати

Вороніна, О., Москвіна, А., & Ярмак, О. (2022). ОСВІТА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЕКОНОМІКИ. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», 2(169), 7–14. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-7-14