АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МОРСЬКОЇ БЕЗПЕКИ ТА СУЧАСНІ ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОХОРОНИ СУДНА
Array
Ключові слова:
безпека судна, охоронні заходи порту, морський транспорт.Анотація
Морська безпека останніх десятиліть завжди була окремою проблемою, яка гостро стояла як для судновласників, так і для екіпажів морських суден. Вона відрізнялася періодами відносної стабільності та періодами виникнення і зростання нових загроз, починаючи від часів парусного флоту і до епохи залізного парового суднобудування. Безумовно, важко переоцінити значущу роль наукової спільноти, яка довгий час вивчаючи цю проблему, досліджувала її теоретичну і практичну складові. Професійний досвід спеціалістів морської галузі також у достатній мірі послужив основою того, що системний інтерес до цього питання призвів до розроблення стратегій та комплексних підходів, які на сучасному рівні забезпечують безпеку суден та членів екіпажу. Без останніх досягнень у заходи щодо підвищення рівня безпеки на морському та річковому транспорті, судноплавство як галузь промисловості не змогло б досягти нинішнього рівня надійності в забезпеченні процесів судноводіння. Кожне покоління людства надавало пріоритет безпеці на морі, сприяючи покращенню її стандартів та підкреслюючи важливість постійного розвитку теоретичної бази. Щонайменше більш ніж двадцять мільйони тон вантажу та понад п’ятсот тисяч пасажирів щодня переміщуються водним транспортом, тому концепція безпеки на морі поширюється не лише на безпеку життя на морі, безпеку суден та безпеку вантажів але спрямована на запобігання аваріям і забрудненню морського середовища. Збільшення частки морського та річкового транспорту в обсягах міжнародних вантажних перевезень та пасажиропотоків, призводить до необхідності зростання вимог до безпеки на морі в тому числі через технічне переоснащення морського транспорту. Тому за необхідне е розроблення процесів, які базуються на принципах поточного контролю за процесом експлуатації судна та оперативного отримання необхідних даних і відповідної інформації під час рейсу, змінами маршруту та контролю за станом робочих параметрів технічних засобів судна але ключовим аспектом безпеки мореплавства залишається оцінка існуючих загроз та розроблення способів і методів забезпечення безпеки судна.
Посилання
2. Korovin, A. (2007). Ensuring safe operation of the tanker fleet in the continental shelf areas of the Arctic seas. Bulletin of the Kamchatka State Technical University, 6, 54-56. [in Russian]
3. European Maritime Safety Agency (EMSA). Preliminary annual review of maritime casualties and incidents for 2014– 2020. URL: http://www.emsa.europa.eu/publications.html
4. Safety at sea. (2019). URL: https://safety4sea.com/23073-maritime-casualties-and-incidents-reported-in-2019
5. Yarochkin, V.I. (2004). Information security. Textbook for students. Moscow, Academic Project, Gaudeamus, 2nd ed.
6. Conceptual model of information security. URL: https://sivcomsks.com/kontseptualnaya-model-informatsionnoy-bezopasnosti/ (Accessed 15.11.21) [in Russian]
7. Melnyk, O., Bychkovsky, Yu. (2021). Modern Methodology of Estimation of Ship's Safety Level and Ways of its Improvement. Transport Development, 2(9), 37–46. DOI: https://doi.org/10.33082/td.2021.2-9.03 [in Ukrainian]
8. Onyshchenko, S., Melnyk, O. (2020). Modelling of changes in vessel operational condition during transportation of oversized and heavy cargoes. Technological audit and production reserves, 6/2(56), 66–70. DOI: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.221653
9. Onyshchenko S., Shibaev O., Melnyk O. Assessment of potentially negative influence of a system of factors on a vessel's operational condition in transportation of oversized and heavy cargo. Transactions on Maritime Science. - 2021. - 10(1), pp. 126-134. DOI: https://doi.org/10.7225/toms.v10.n01.009
10. Melnyk, O., Bychkovsky, Yu. (2021). Risk Assessment as an Element of Ship Operation Safety. Proceedings of International Scientific and Practical Conference "Science, Education, Society in the Conditions of Globalization", 6 June 2021, 44–47. [in Ukrainian]
11. Melnyk, O., Onyshchenko, S., Voloshyn, A., Koryakin, K., Burlachenko, D. (2021). Analysis of world fleet accidents and ways to reduce it. Proceedings of II International Conference “Traditional and Innovative Approaches to Scientific Research”, 10 Sept. 2021, 115–117. [in Ukrainian]
12. Seaport security: how to choose the right technology? Worldvision. URL: https://worldvision.com.ua/ru/articles/obespechenie-bezopasnosti-v-morskih-portah-kak-vibrat-pravilnuyu-tehnologiyu (Accessed 20.11.21). [in Russian]
13. International convention for the safety of life at sea – 1974. (SOLAS-74). URL: https://docs.cntd.ru/document/901765675 (Accessed 15.11.21). [in Russian]
14. International ship and port facility security code. URL: https://ips.ligazakon.net/document/MU02257 (Accessed 15.11.21). [in Ukrainian]
15. Büger, K. (2015). What is maritime security? Maritime Policy, 53, 159–164. DOI: https://doi.org/10.1016/j.marpol.2014.12.005
16. Melnyk, O.M., Okulov, V.I., Pulyaev, I.O., Melnyk, O.M. (2020). Zakhoplennya zaruchnikiv. Logos. Online, 15, 1–7. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).