ФОКУС НА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ ПРОГНОЗУВАННЯ ВІДТОКУ КЛІЄНТІВ З САЙТІВ ON-LINE ОСВІТИ

Array

Автор(и)

  • В.М. Бредіхін Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • Т.С. Сенчук Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • К.С. Стужук Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

Ключові слова:

відток клієнтів, транзакційна модель бізнесу, розподіл Вейбула, нейронна мережа, алгоритми машинного навчання.

Анотація

У статті проведено дослідження процесу прогнозування відтоку клієнтів, що має особливо велике значення для компаній, які використовують бізнес-модель на основі підписки. Було встановлено, що показник відтоку вкрай важливий для компаній з передплатною та транзакційною моделлю бізнесу, які мають на увазі регулярні платежі у бік компанії (банки, оператори зв'язку, SaaS-сервіси тощо). Для цього було розглянуто типи, основні причини відтоку клієнтів та параметри визначені для побудови прогнозної моделі з використанням алгоритмів машинного навчання. Результатом цього стало побудування гіпотез причин  відтоку клієнтів з сайтів що надають послуги навчання на основі курсів, які представлено on-line  в internet просторі. Для побудови моделі прогнозування відтоку було вивчено як поведінкові особливості студентів, їх мотивацію та структуру самих курсів. На основі зібраного великого масиву даних, було проаналізовано за великою кількістю параметрів їх зміна та виявлено залежності між поведінковими особливостями студентів, структурами курсів та їх проходженням. Було побудовано варіант прогнозуючої моделі, для якої потім збільшили точність її роботи та інтегрували результати в модуль передбачення відтоку клієнтів. У підсумковий список ознак увійшли понад 100 параметрів, які розділили на 6 блоків. За результатом цього створено прогнозну модель з використанням розподілу Вейбула, оскільки поведінку клієнта можна розглядати як свого роду модель виживання. Для оцінки ймовірності відтоку клієнтів, на підставі розглянутих гіпотез була розроблена рекурентна нейронна мережа з LSTM-шаром, де як функцію втрат використано негативну логарифмічну функцію правдоподібності для розподілу Вейбулла. Як висновок було запропоновано впровадження стабільного проактивного освітнього бізнесу, коли рішення приймаються не тільки на основі відчуттів, а й на основі даних, приходить більш чітке та обґрунтоване розуміння того, як покращувати освітній продукт.

Біографії авторів

В.М. Бредіхін, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Т.С. Сенчук, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

старший викладач кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

К.С. Стужук, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

студентка 4 курсу навчально-наукового інституту енергетичної, інформаційної та транспортної інфраструктури

Посилання

1. Klymenko, N., Voronenko, I., Nahorna, O., Gromyk, N. (2021). Risk assessment in the market of services of mobile operators. Efektyvna ekonomіka, 7. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.7.92 [in Ukrainian]
2. Kos, І. (2020). Modern management tools for a consulting company. Proceedings of the 87th Scientific Student Conference “Innovative Ukraine: creative ideas and projects”, 4–13 May 2020. Kyiv, KNEU, 76–78 [in Ukrainian]
3. Customer outflow: causes and remedies. URL: https://fractus.com.ua/uk/blog/korysni-statti/prodazhi/vidtik-kliientiv-prichini-ta-usunennja/ [in Ukrainian]
4. Basic terms and metrics - internet marketing, web analytics and contextual advertising. URL: https://bizautomation.com.ua/internet-marketing-terminu/ [in Ukrainian]
5. Zagarchuk, V., Klym, O., Antokhova, I. (2020). The use of artificial intelligient in trare. International scientific e-journal ΛΌGOΣ. ONLINE, 15. DOI: https://doi.org/10.36074/2663-4139.15.10 [in Ukrainian]
6. Stuzhuk, K.S., Bredіhіn, V.M. (2021). Artificial intelligence to predict the outflow of customers. Proceedings of the VI All-Ukrainian scientific-practical conf. applicants for higher education and young scientists Prospects for the development of territories: theory and practice, 18–19 Nov 2021. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Бредіхін, В., Сенчук, Т., & Стужук, К. (2021). ФОКУС НА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ ПРОГНОЗУВАННЯ ВІДТОКУ КЛІЄНТІВ З САЙТІВ ON-LINE ОСВІТИ: Array. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», 6(166), 2–7. вилучено із https://khges.kname.edu.ua/index.php/khges/article/view/5858

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>