ОЦІНКА МАКРО ЧИННИКІВ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В РОЗВИНЕНИХ КРАЇНАХ СВІТУ ТА УКРАЇНІ: ПОТЕНЦІАЛ ТА ОБМЕЖЕННЯ
Array
Ключові слова:
електронна комерція, система доставки, посилка, кінцевий споживач, урбанізація.Анотація
В статті представлено результати аналітичного дослідження щодо аналізу поточного стану та перспектив розвитку електронної комерції в розвинених країнах світу та Україні. Встановлено, що в умовах урбанізації та діджиталізації канал онлайн покупок стає невід’ємною частиною повсякденного життя мешканців міст. За умов зростання попиту на транспортне обслуговування онлайн покупок постає гостре питання впровадження сталих систем перевезень для скорочення в першу чергу викидів СО2 в атмосферу.
Посилання
2. Rossolov, A., Rossolova, H., Holguin-Veras, J. (2021). Online and In-Store Purchase Behavior: Shopping Channel Choice in a Developing Economy. Transportation, 37 p. https://doi.org/10.1007/s11116-020-10163-3.
3. Comi, A. (2020). A modelling framework to forecast urban goods flows. Research in Transportation Economics, 80, 100827. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2020.100827
4. Visser, J., Nemoto, T., Browne, M. (2014). Home Delivery and the Impacts on Urban Freight Transport: A Re-view. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 125, 15–27. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1452
5. Wygonik, E., Goodchild, A. V. (2018). Urban form and last-mile goods movement: Factors affecting vehicle miles travelled and emissions. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 61.A, 217–229. https://doi.org/10.1016/j.trd.2016.09.015
6. Rossolov A., Popova N., Kopytkov D., Rossolova H., Zaporozhtseva H., 2018. Assessing the Impact of Parame-ters for the Last Mile Logistics System on Creation of the Add-ed Value of Goods. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/3.95, 70–79. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142523
7. Dablanc, L., Morganti, E., Arvidsson, N., Woxenius, J., Browne, M., Saidi, N. (2017). The rise of on-demand ‘In-stant Deliveries’ in European cities. Supply Chain Forum: An International Journal, 18, 203–217. https://doi.org/10.1080/16258312.2017.1375375
8. Francke, J., Visser, J. (2015). Internet shopping and its impacts on mobility. 25th World Road Congress (PIARC), Seoul, Republic of Korea, 1–14.
9. Gonzalez-Feliu, J. (2008). Models and methods for the City Logistics: The Two-Echelon Capacitated Vehicle Rout-ing Problem. Politecnico di Torino, p. 148.
10. Russo, F., Comi, A. (2018). From City Logistics Theories to City Logistics Planning. In: Taniguchi E., Thomp-son R. G. (eds) City Logistics 3: Towards Sustainable and Liveable Cities, Wiley. https://doi.org/10.1002/9781119425472.ch19
11. Verlinde, S., Macharis, C. (2016). Innovation in ur-ban freight transport: the Triple Helix model. Transportation Research Procedia, 14, 1250–1259.
12. Naumov, V., Starczewski, J. (2019). Choosing the Localisation of Loading Points for the Cargo Bicycles System in the Krakow Old Town. In: Kabashkin I., Yatskiv (Jackiva) I., Prentkovskis O. (eds) Reliability and Statistics in Transpor-tation and Communication. RelStat 2018. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 68. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-12450-2_34
13. Rossolov, A., Lobashov, O., Kopytkov, D., Botsman, A., Lyfenko, S. (2019). A Two-Echelon Green Sup-ply Chain for Urban Delivery. Science and Technique, 18.6. 495–503.
14. Rossolov, A., Lobashov, O., Botsman, A. (2020). Local depot-based urban supply chain for liveable cities. Munic-ipal economy of cities, 6.159, 153–160. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2020-6-159-153-160
15. Rossolov, A., Lobashov, O. Kopytkov, D., Naumov, V. (2020). Sustainable suburban supply chain. Transportation Research Procedia, 45, 795–802. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2020.02.092
16. Mokhtarian, P. L. (2004). A conceptual analysis of the transportation impacts of B2C e-commerce, Transportation, 31, 257–284.
17. Marker, J. T., Goulias, K. (2000). Framework for the analysis of grocery teleshopping. Transportation Research Record, 1725, 1–8.
18. Farag, S., Krizek, K.J., Dijst, M. (2007). E‐Shopping and its Relationship with In‐store Shopping: Empirical Evi-dence from the Netherlands and the USA. Transport Reviews, 26.1, 43–61. https://doi.org/10.1080/01441640500158496
19. Soopramanien, D. G. R., Robertson, A., 2007. Adop-tion and usage of online shopping: An empirical analysis of the characteristics of ‘‘buyers’’ ‘‘browsers’’ and ‘‘non-internet shoppers’’. Journal of Retailing and Consumer Services, 14, 73–82.
https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2006.04.002
20. Crocco, F., Eboli, l., Mazzulla, G., 2013. Individual Attitudes and Shopping Mode Characteristics Affecting the Use of E-Shopping and Related Travel. Transport and Telecommu-nication Journal, 14.1, 45–56.
21. Comi, A., Nuzzolo, A. (2016). Exploring the rela-tionships between e-shopping attitudes and urban freight transport. Transportation Research Procedia, 12, 399–412. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.02.075
22. Suel, E., Polak, J. W. (2017). Development of joint models for channel, store, and travel mode choice: Grocery shopping in London. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 99,147–162. https://doi.org/10.1016/j.tra.2017.03.009
23. Schmid, B., Axhausen, K. W. (2019). In-store or online shopping of search and experience goods: A hybrid choice approach. Journal of Choice Modelling, 31, 156–180. https://doi.org/10.1016/j.jocm.2018.03.001
24. United Nations, Department of Economics and Social Affairs. https://population.un.org/wup/
25. Wolff, M. (2018). Understanding the role of centrali-zation processes for cities – Evidence from a spatial perspective of urban Europe 1990–2010. Cities, 75, 20–29. http://dx.doi.org/10.1016/j.cities.2017.01.009
26. Global Ecommerce 2019. E-Market. https://www.emarketer.com/content/global-ecommerce-2019.
27. Cars, planes, trains: where do CO2 emissions from transport come from? Our World in Data. https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
28. Global CO2 emissions in transport by mode in the Sustainable Development Scenario, 2000-2070. https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/global-co2-emissions-in-transport-by-mode-in-the-sustainable-development-scenario-2000-2070
29. TOP 10 best online stores in Ukraine 2018 – 2019. https://my-master.net.ua/ua/top-10-krashhih-internet-magaziniv-ukrayini-2018-2019-roku/
30. Ukraine B2C e-commerce market 2019, (2019), 12 p. Available online: https://www.ystats.com/wp-content/uploads/2019/05/2019.05.03_Product-Brochure-Order-Form_Ukraine-B2C-E-Commerce-Market-2019.pdf
31. Nova Poshta Sustainability Report 2019, (2019), 136 p. Available online: https://novaposhta.ua/ru/zvit_zi_stalogo_rozvitku_2019
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).