ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ДЕРЖАВНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ОБМІНУ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ НАДЗВИЧАЙНИХ ЕКОЛОГІЧНИХ СИТУАЦІЙ
Array
Ключові слова:
надзвичайна екологічна ситуація, моніторинг, інформаційний обмін, інформаційна взаємодія, довкілляАнотація
Досліджено особливості інформаційного забезпечення між різними відомствами при надзвичайних екологічних ситуаціях в низці держав і в Україні. Відмічено недостатність рівня сучасного нормативно-правового обґрунтування для забезпечення інформаційного обміну між різними відомствами при надзвичайних екологічних ситуаціях. Запропоновано організацію взаємодії ДСНС з природоохоронними органами при надзвичайних екологічних ситуаціях, організацію взаємодії між структурними підрозділами Мінекоенерго та центральними і місцевими органами виконавчої влади. Запропоновано схему інформаційної взаємодії Мінекоенерго та центральних і місцевих органів виконавчої влади при проведенні моніторингу довкілля при надзвичайних екологічних ситуаціях.
Посилання
2. Tsentr Razumkova, K. (2019). Viyna na Donbasi: realiyi i perspektyvy vrehulyuvannya. (robocha versiya analitychnoyi dopovidi).
3. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny «Pro zatverdzhennya polozhennya pro derzhavnu systemu monitorynhu dovkillya» vid 30.03.98 r. №391. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 391-98-%D0%BF.
4. Varlamov, Y. M., Kvasov, V. A., Bruk, V. V., Bereshko, I. M. (2016) Monitorynh navkolyshnoho pryrodnoho seredovyshcha. Kontseptualʹni polozhennya y shlyakhy realizatsiyi: Monohrafiya – KH. : Nats. aerokosm. un-t im. M. YE. Zhukovsʹkoho «Khark. aviats. in-t», 188.
5. Ministerstvo ekolohiyi ta pryrodnykh resursiv. (2017). Ekolohichnyy monitorynh dovkillya. Retrieved from https://menr.gov.ua/content/ekologichniy-monitoring-dovkillya.html.
6. Dyrektyva 2007/2/EU Yevropeysʹkoho Parlamentu ta Rady Yevropy shchodo stvorennya infrastruktury prostorovoyi informatsiyi EU vid 14 bereznya 2007 r. (2007). (INSPIRE).
7. National Incident Management System. Third Edition (2017, October). FEMA. 133. Retrieved from https://www.fema.gov/media-library-data/ 1508151197225-ced8c60378c3936adb92c1a3ee6f6564/FINAL_NIMS_2017.pdf
8. National Incident Management System. (2020). Retrieved from https://www.fema.gov/national-incident-management-system.
9. Australasian Fire Authority Council (2004). The Australasian Inter-service Incident Management System. A Management System for any Emergency. 3 d. ed.. 103. Retrieved from https://training.fema.gov/hiedu/docs/cem/ comparative%20em%20-%20session%2021%20-%20handout %2021-1%20aiims%20manual.pdf
10. Australasian Inter-Service Incident Management System. In Wikipedia. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Australasian_Inter-Service_ Incident_Management_ System.
11. Sobol, O.M. (2014). Normatyvno-pravove rehulyuvannya monitorynhu nadzvychaynykh sytuatsiy v Ukrayini. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu tsyvilʹnoho zakhystu Ukrayiny. Seriya : Derzhavne upravlinnya, 1, 130-135. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ VNUCZUDU _2014_1_21
12. KND 211.0.1.101-02. Polozhennya pro poryadok informatsiynoyi vzayemodiyi orhaniv Minekoresursiv Ukrayiny ta inshykh sub'yektiv systemy monitorynhu dovkillya pry zdiysnenni rezhymnykh sposterezhenʹ za stanom dovkillya. – Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/ rada/show/v0323556-02.
13. Nakaz MNS Ukrayiny (2003). «Pro zatverdzhennya Polozhennya pro monitorynh potentsiyno nebezpechnykh ob'yektiv» vid 06.11.2003 r. № 425. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/z1238-03.
14. Kodeks tsyvilʹnoho zakhystu Ukrayiny (2020). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5403-17.
15. Tyutyunyk, V.V., Kaluhin, V.D. (2016). Metodolohiya syntezu systemy monitorynhu nadzvychaynykh cytuatsiy za osnovnymy kharakterystykamy zasobiv zvʺyazku ta peredachi informatsiyi. Prykladnaya radyoélektronyka, 15, 2. 110 – 115.
16. Kaluhin, V.D., Tyutyunyk, V.V., Chornohor, L.F., Shevchenko, R.I. (2013). Rozrobka naukovo-tekhnichnykh osnov dlya stvorennya systemy monitorynhu, poperedzhennya ta likvidatsiyi nadzvychaynykh sytuatsiy pryrodnoho ta tekhnohennoho kharakteru ta zabezpechennya ekolohichnoyi bezpeky. Systemy obrobky informatsiyi., 9 (116), 204 – 216.
17. Andronov, V.A., Divizinyuk, M.M., Kaluhin, V.D. (2019). Rozvytok naukovo-konstruktorsʹkykh osnov stvorennya kompleksnoyi systemy monitorynhu nadzvychaynykh sytuatsiy v Ukrayini. Zapobihannya nadzvychaynym sytuatsiyam i yikh likvidatsiya. Materialy naukovo-praktychnoho seminaru. Kharkiv: Natsionalʹnyy universytet tsyvilʹnoho zakhystu Ukrayiny. 4-8.
18. Unifikatsiya naukovo-metodychnoho zabezpechennya pytanʹ tsyvilʹnoho zakhystu zdobuvachiv vyshchoyi osvity yurydychnykh spetsialʹnostey zakladiv vyshchoyi osvity Ukrayiny: monohrafiya (2019). Za zah. red. profesora YU.D. Drevalya, vidpovidalʹnyy za vypusk dotsent O. D. Malʹko Kharkiv : NUTSZU, 246.
19. Bobalo, YU. YA., Danyk, YU. H., Komarova, L. O., Luk‘yanov, O. O., Maksymovych, V. M., Pysarchuk, O. O., Strykhalyuk, B. M. (2015). Monitorynh ob‘yektiv v umovakh apriornoyi nevyznachenosti dzherel informatsiyi : [monohrafiya] – Lʹviv,– 360.
20. Isayenko, V.M., Madzhd, S.M. (2019). Teoretychna kontseptsiya formuvannya ekoloho-nebezpechnykh ryzykiv v protsesi rozvytku tekhnopryrodnykh vodnykh ekosystem. Visnyk Kremenchutsʹkoho natsionalʹnoho universytetu, 1 (114), 121–127.
21. Kropotov, P.P., Byehun, V.V., Hrechaninov, V.F. (2015). Stvorennya suchasnoyi systemy monitorynhu bezpeky – aktualʹna derzhavna ta naukova zadacha. Systemy obrobky informatsiyi, 11(136), 199-206.
22. Smilka, V. A. (2019). Pidsystemy mistobudivnoho monitorynhu zemelʹ naselenykh punktiv. Visnyk Kremenchutsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Mykhayla Ostrohradsʹkoho. Kremenchuk: KrNU, 2/2019 (115), 110–116.
23. Loboichenko, V.M., Ilinskiy, O.V. (2019). Shchodo problematyky derzhavnoho upravlinnya nadzvychaynymy ekolohichnymy sytuatsiyamy. Derzhavne upravlinnya u sferi tsyvilʹnoho zakhystu: nauka, osvita, praktyka : materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi, 17 – 18 travnya 2019 r./ za zah. red. V. P. Sadkovoho. – KH. : Vyd-vo NUTSZU, 135 – 138.
24. Natsionalnyy klasyfikator Ukrayiny (2010). «Klasyfikator nadzvychaynykh sytuatsiy» DK 019:2010. – Retrieved from http://kharkivoda.gov.ua/content/documents/ 6/546/Attaches/ 20110211klassifikator.pdf.
25. Zakon Ukrayiny (2000). «Pro zonu nadzvychaynoyi ekolohichnoyi sytuatsiyi» vid 13.07.2000 r. № 1908-III. Retrieved from http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/ link1/TM010118.html.
26. Buc, Yu. V., Krainiyk, О. V. (2014). Districting of Kharkiv area after possible ecological risk from origin of hazard on objects of the increased danger. Man and environment. Issues of neoecology, 1-2(21), 85-91. Retrieved from http://journals.uran.ua/ludina_dov/article/viewFile/ 35674/31913.
27. Otsinka ekolohichnoyi shkody ta priorytety vidnovlennya dovkillya na skhodi Ukrayiny. (2017).– K.:ВАІТЕ, - 88.
28. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny (2015). «Pro zatverdzhennya Polozhennya pro Ministerstvo enerhetyky ta zakhystu dovkillya Ukrayiny» vid 21 sichnya 2015 roku № 32. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/32-2015-%D0%BF.
29. Zvit pro NDR (2018). za temoyu № 10/2.1-18 «Rozroblennya proektu poryadku provedennya monitorynhu ta informatsiynoho obminu mizh strukturnymy pidrozdilamy Minpryrody ta tsentralʹnymy orhanamy vykonavchoyi vlady, diyalʹnistʹ yakykh spryamovuyetʹsya ta koordynuyetʹsya Kabinetom Ministriv Ukrayiny cherez ministra ekolohiyi ta pryrodnykh resursiv Ukrayiny, pid chas vynyknennya nadzvychaynykh sytuatsiy (ostatochnyy)» Naukovyy kerivnyk NDR, A. V. Hrytsenko. № derzhreyestratsiyi 0118U000513. 110.
30. Nakaz Ministerstva ekolohiyi ta pryrodnykh resursiv Ukrayiny (2011). «Pro zatverdzhennya Poryadku vzayemodiyi Ministerstva ekolohiyi ta pryrodnykh resursiv Ukrayiny z tsentralʹnymy orhanamy vykonavchoyi vlady, diyalʹnistʹ yakykh spryamovuyetʹsya i koordynuyetʹsya Kabinetom Ministriv Ukrayiny cherez Ministra ekolohiyi ta pryrodnykh resursiv Ukrayiny» vid 10.10.2011 r. № 380. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/z1265-11.
31. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny (2019). 14 serpnya 2019 r. № 750 «Deyaki pytannya Derzhavnoyi pryrodookhoronnoyi sluzhby Ukrayiny». Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/750-2019-%D0%BF.
32. Loboichenko, V., Strelec, V. (2018). The natural waters and aqueous solutions express-identification as element of determination of possible emergency situation. Water and Energy International, 61/RNI, 9, 43-51.
33. Loboichenko, V. (2020). Formation of a method for the prerequisites identification of the expansion of emergencies due to the accumulation of harmful substances at chemical objects. Municipal economy of cities, 1, 154. 298-305. DOI 10.33042/2522-1809-2020-1-154-298-305.
34. Lysychenko, H.V. (2001). Osoblyvosti orhanizatsiyi kryzovoho monitorynhu dlya modelyuvannya naslidkiv nadzvychaynykh sytuatsiy. Zb. nauk. pratsʹ IPME NAN Ukrayiny, 13. – K.: 153-160.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).