ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОЦЕСУ ДОСТАВКИ ПІД ЧАС ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОГО ВАНТАЖНОГО ТРАНСПОРТУ
Array
Ключові слова:
міська логістика, електричний вантажний транспорт, маршрут, перевезенняАнотація
Вплив міського вантажного транспорту на навколишнє середовище зростає із щільністю населення та бездіяльністю місцевої влади стосовно регулювання вантажного транспорту у місті. У дослідженнях Європейської Комісії у сфері логістики міський вантажний рух є більш забруднюючим, ніж перевезення на великі відстані, через середній термін експлуатації транспортних засобів та велику кількість коротких поїздок та зупинок. Вантажні перевезення – це приблизно чверть викидів CO2 від транспортних операцій у містах. Одним із рішень для зменшення негативного впливу, що набуває популярності сьогодні, є використання вантажного електричного транспорту. На жаль, не так багато можна зустріти наукових робіт, присвячених оцінці ефективності вантажоперевезень по Україні, незважаючи на те, що в країні існують величезні екологічні проблеми. В даний час електромобілі є хорошою альтернативою для підвищення стійкості в міській логістиці.
Міський вантажний транспорт має важливе значення для транспортування вантажів, особливо кондитерських виробів, які користуються попитом і потребують особливої уваги під час перевезень. Ця стаття присвячена визначенню ефективності транспортного процесу під час доставки кондитерських виробів з використанням електричного вантажного автомобіля в межах міста. У якості критерію ефективності обрано експлуатаційні транспортні витрати.
Запропоновано два сценарії – використання електричного та дизельного типу вантажного транспорту з урахуванням основних особливостей транспортування кондитерських виробів. Було визначено технологію транспортного процесу доставки товарів. Оцінено основні показники роботи транспортних засобів на маршрутах, що були сформовані за допомогою он-лайн сервісу Ant Logistics. Так, не було виявлено значних відмінностей між двома видами транспорту за технологією перевезення. Однак для проведення повного аналізу були визначені основні статті витрат. Існує тенденція до мінімізації експлуатаційних витрат під час користування електричним видом транспорту.
Оскільки вплив вантажних перевезень на навколишнє середовище є одним із важливих факторів, було оцінено кількість викидів від дизельного двигуна за допомогою програмного продукту COPERT та зроблено висновки щодо переваг вибору виду транспорту для транспортування кондитерських виробів у Харкові.
Звичайно, порівнюючи ці два транспортні засоби в даних умовах, без сумніву слід віддати перевагу електричному транспорту, який поступово стає популярним не лише в Європі, а й в Україні. Використання електромобіля, незважаючи на те, що вартість його закупівлі в кілька разів вище, ніж транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння, демонструє досить непогані результати. Але в подальших дослідженнях доцільно включити в модель капітальну вартість транспортних засобів і застосувати економічний аналіз для результатів оцінки.
Посилання
2. Ecorys, Fraunhofer, TCI, Prognos and AUEB-RC/TRANSLOG. (2015). Fact-finding studies in support of the development of an EU strategy for freight transport logistics Lot 1: Analysis of the EU logistics sector, 119-125.
3. Iwan, S., Kijewska, K, Kijewski, D. (2014). Possibilities of Applying Electrically Powered Vehicles in Urban Freight Transport.
4. Quak, H., Nesterova, N. (2014). Challenges and issues for implementation of electric freight vehicles in city logistics, in C. Macharis et al.(eds.), Sustainable Logistics, 6 Transport and Sustainability series by Emerald Books, 265–294.
5. Rizeta, С., Cruzb, С., Vromant, М. (2015). The Constraints of Vehicle Range and Congestion for the Use of Electric Vehicles for Urban Freight in France.
6. Lin, J., Zhou, W., Wolfson, O. (2015). Electric vehicle routing problem.
7. Quak, H., Nesterova, N., Rooijen, T. (2015). Possibilities and barriers for using electric-powered vehicles in city logistics practice.
8. Timothy, E., Barder. (2016). Zero emission city logistics: current practices in freight electro mobility and feasibility in the near future.
9. Faulin, J., Armas, J., Grasma, S. (n.d.) Sustainable transportation based on electric vehicle concepts: a brief overview. DOI: 10.1039/c001674
10. Foltyński, M. (2014). Electric fleets in urban logistics Procedia - Social and Behavioral Sciences 151, 48 – 59.
11. Lee, D.Y., Thomas, V.M., Brown, M.A. (2013). Electric Urban Delivery Trucks: Energy Use, Greenhouse Gas Emissions and Cost-Effectiveness, Environmental Science and Technology 47, 8022-8030, 3–15.
12. FREVUE, 2013. State of the art of the electric freight vehicles implementation in city logistics, Frevue Deliverable 1.3, 74.
13. Service. Retrieved from https://ant-logistics.com
14. Olkhova, M. V. (2009) Investigation of the time of service of the logistic system by a transport company. Municipal economy of cities, 90, 431–435.
15. Health Assessment Document for Diesel Engine Exhaust. (2002) National Center for Environmental Assessment, Office of Research and Development, US EPA. Washington D.C. EPA/600/8-90/057F, 9-11.
16. European Commission. (2001). A sustainable Europe for a better world: A European Union strategy for sustainable development, Bruxelles.
17. Bauner, D., Laestadius, S., Iida, N. (2009). Evolving technological systems for diesel engine emission control: balancing GHG and local emissions. Clean Technol Environ Policy 11: 339–365.
18. Nuzzolo, A., Coppola, P. Comi, A. (2013). Freight transport modeling: review and future challenges. International Journal of Transport Economics, XL (2), 151-181.
19. Nuzzolo, A., Crisalli, U., Comi, A. (2006). A modelling system for urban freight movements. In: Proceedings of 11th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies – Sustainable Transportation, Hong Kong, China
20. Russo, F. and Comi, A. (2011). “Measures for sustainable freight transportation at urban scale: expected goals and tested results in Europe”. In: Journal of Urban Planning and Development 137 (2), DOI: 10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000052, American Society of Civil Engineers (ASCE), 142-152.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).