АНАЛІЗ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМ ЕЛЕКТРИЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ ЕЛЕКТРОРУХОМОГО СКЛАДУ
Array
Ключові слова:
електродвигун, обмотки збудження, електричне гальмування, енергетичні показники, високочастотний перетворювачАнотація
Тягові електроприводи з двигунами постійного струму послідовного збудження знайшли широке застосування на наземному міському електричному транспорті. Традиційно електропривод регулюється пусковим реостатом з використанням перемикання угруповань двигунів. При електричному гальмуванні тягові двигуни переводяться в генераторний режим і їх момент реалізується у вигляді гальмівної сили на ободі рухомого колеса. Перевагами електричного гальмування в порівнянні з механічним є можливість забезпечення сталого режиму гальмування, відсутність нагріву бандажів і колодок, висока надійність процесу гальмування, зниження експлуатаційних витрат на гальмівну систему. Як правило, на електрорухомому складі використовують комбіноване гальмування – рекуперативно-реостатне. Однак, реостатно-контакторне регулювання функціонально погано відповідає вимогам частих пусків та зупинок транспортного засобу. Значні втрати енергії в реостатах підвищують знос контактних груп.
У роботі проведено аналіз технічних та енергетичних характеристик найбільш часто використовуваних на практиці систем електричного гальмування, вказано їх недоліки. Запропоновано систему електричного гальмування зі змінною структурою та двигунами постійного струму послідовного збудження, яка має кращі технічні та енергетичні показники.
Метою роботи є підвищення технічних й енергетичних характеристик системи електричного гальмування міського електрорухомого складу на основі результатів аналізу найбільш поширених систем електричного гальмування з двигунами постійного струму.
Така система забезпечує структуру на початковій стадії гальмування, при якій електродвигуни працюють генераторами послідовного збудження, а потім відбувається автоматичне регулювання струму збудження генераторів за допомогою DC-DС перетворювача шляхом шунтування входом цього перетворювача обмоток збудження електродвигунів.
Запропонована система електричного гальмування дозволяє покращити енергетичні показники тягового електроприводу.
Посилання
Cerny, M. & Kachimov, V. (2009). Introduction of energy-efficient equipment and technologies on the rolling stock of urban electric transport of Ukraine. Communal services of cities. Scientific and technical collection, 88, 354-359.
Cerny, M., Kachimov, V. (2009). Introduction of energy-efficient equipment and technologies on the rolling stock of urban electric vehicles of Ukraine. Sustainable development of cities. Electric Transport – Development Prospects and Staffing: Proceedings of an International Scientific and Practical Conference. 58-59.
Felea, I., Csuzi, I., Barla, E. (2013) Modelling and Assessing Energy Performance of an Urban Transport System with Electric Drives. Promet – Traffic & Transportation, 25, 5, 495-506. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/4c2f/f876754f37b5f3007973b139b90f518dd81e.pdf
Veg, L., Laksar, J., Pechanek, R. (2017) Overview of different concepts of traction drives with regard to high-speed PMSM, 18th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE), 1-5. Retrieved from http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7967236&isnumber=7967214
Tulupov, V.D. (1976) Automatic regulation of traction and braking forces of electric rolling stock, 368, 136-138.
Tikhmenev, B.N., Trakhtman, L.M. (1980) Rolling stock of electrified railways. Theory of electrical equipment. Electric circuits and devices. Textbook for high schools, 471, 147-151.
Patent of Ukraine No.129678. The method of automatic crawling by traction electric motors of the last-day wake-up of the electronic warehouse in the galvanic mode, 07/10/2018, bull. No.13.
Handbook of electric rolling stock, diesel locomotives and diesel trains. Ed. Tishchenko A.I., T.I.M., "Transport", 1976, 432.
Handbook of electric rolling stock, diesel locomotives and diesel trains. Ed. Tishchenko A.I., T.II.M., "Transport", 1976, 376.
Shpika, N.I., Andreichenko, V.P., Besarab, A.I. (2015) Improving the technical efficiency and energy performance of the tram electric traction drive system. Collection of scientific papers of the Ukrainian State University of Railway Transport, 153, 90-98.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).