ЩОДО ВПЛИВУ ТЕМПЕРАМЕНТУ ВОДІЯ НА ЧАС ЙОГО РЕАКЦІЇ У ДОРОЖНЬОМУ ЗАТОРІ
Анотація
Показана значення темпераменту в діяльності водія. Обґрунтовано необхідність проведення досліджень з оцінки впливу темпераменту водія на час його реакції у дорожньому заторі. Представлені результати деяких досліджень впливу темпераменту на час реакції водіїв різних вікових груп. Графічно представлено змінювання часу реакції водіїв в заторі при різних початкових станах стомлення.
Ключові слова: темперамент, дорожній затор, час реакції, рівень стомлення.
Посилання
Література
Мишурин, В. М. Психофизиологические основы труда водителей автомобилей [Текст]: учеб. пособие / В. М. Мишурин, А. Н. Романов, Н. А. Игнатов. – М. : МАДИ, 1982. – 254 с.
Гюлев, Н.У. Оценка значимости факторов, влияющих на функциональное состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2011. – №10. – С. 140–144.
Лобанов, Е.М. Проектирование дорог и организация движения с учетом психофизиологии водителя [Текст] / Е.М. Лобанов. – М.: Транспорт, 1980. – 311 с.
Гаврилов, Э. В. Эргономика на автомобильном транспорте [Текст] / Э. В. Гаврилов. – К. : Техника, 1976. – 152 с.
Гюлев, Н.У. О зависимости времени реакции водителя от изменения его функционального состояния [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2012. – №26. –
С. 47–50.
Gyulyev, N., Dolia, C. (2017). The Issue of Probability of Traffic Road Accident on the Elements of the Transport Network. American Journal of Social Science Research. 3(5), 17-24.
Lagarde, E., Chastang, J. F., Gueguen, A., Coeuret-Pellicer, M., Chiron, M., Lafont, S. (2004). Emotional stress and traffic accidents: the impact of separation and divorce. Epidemiology, 15, 762-766.
Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L. (2004). Traffic congestion, driver stress, and driver aggression. Aggressive Behavior, 6(25), 409-423.
Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L., Kohn, P. M. (2000). The influence of traffic congestion, daily hassles, and trait stress susceptibility on state driver stress: An interactive perspective. Journal of Applied Biobehavioral Research, 5, 162-179.
McGehee, D. V., Mazzae, D. V., Baldwin, G. S. (n.d.) Driver reaction time in crash avoidance research: validation of a driving simulator study on a tes t track. In Proceedings of the human factors and ergonomics society annual meeting, 3,
-323.
Гюлєв, Н. У. Людський фактор і дорожні затори [Текст]: монографія / Н. У. Гюлєв. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2016. – 252 с.
Philip, P., Sagaspe, P., Moore, N., Taillard, J., Charles, A., Guilleminault, C., Bioulac, B. (n.d.) Fatigue, sleep restriction and driving performance. Accident Analysis & Prevention, 37(3), 473-47.
Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on reaction time during motorway driving. Accident Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.
Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović, L. (2005). The driver reaction time measurement experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.
Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.
Dannert, G. (1998). Grundprobleme der Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und Fahrzeugtechnik, 36(12).
Гюлев, Н.У. О влиянии изменения функционального состояния водителя на безопасность дорожного движения [Текст] / Н.У. Гюлев, В.К. Доля, М.С. Бичев // Восточно-европейский журнал передовых технологий. – 2013. – Т.3/3(63). – С. 67–69.
Баевский, Р. М. Математический анализ изменений сердечного ритма при стрессе [Текст] / Р. М. Баевский, О. Н. Кириллов, С. З. Клецкин. – М.: Наука, 1984. – 222 с.
References
Mishurin, V. M., Romanov, A. N., Ignatov, N. A. (1982). Psihofiziologicheskie osnovy truda voditelei avtomobilei. M.: MADI, 254.
Giulev, N. U. (2011). Ocenka značymosty faktorov, vlýajuščych na funkcyonaĺnoe sostojanye vodytelia. Vistnyk NTU «KhPI», 10, 140–144.
Lobanov, E. M. (1974). Proektyrovanye doroh y orhanyzacýa dvyženýa s učetom psychofyzyolohyy vodytelia. M.: Transport, 311.
Gavrilov, E.V. (1976). Эrhonomyka na avtomobyĺnom transporte. K.: Technyka,152.
Giulev, N. U. (2012). O zavysymosty vremeny reakcyy vodytelia ot yzmenenýa eho funkcyonaĺnoho sostojanýa. Vistnyk NTU «KhPI», 26, 47–50.
Gyulyev, N., Dolia, C. (2017). The Issue of Probability of Traffic Road Accident on the Elements of the Transport Network. American Journal of Social Science Research. 3(5), 17-24.
Lagarde, E., Chastang, J. F., Gueguen, A., Coeuret-Pellicer, M., Chiron, M., Lafont, S. (2004). Emotional stress and traffic accidents: the impact of separation and divorce. Epidemiology, 15, 762-766.
Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L. (2004). Traffic congestion, driver stress, and driver aggression. Aggressive Behavior, 6(25), 409-423.
Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L., Kohn, P. M. (2000). The influence of traffic congestion, daily hassles, and trait stress susceptibility on state driver stress: An interactive perspective. Journal of Applied Biobehavioral Research, 5, 162-179.
McGehee, D. V., Mazzae, D. V., Baldwin, G. S. (n.d.) Driver reaction time in crash avoidance research: validation of a driving simulator study on a tes t track. In Proceedings of the human factors and ergonomics society annual meeting, 3,
-323.
Giulev, N. U. (2016). Liudśký faktor i dorožni zatory: monohrafija / N. U. Giulev. – Charkiv : ChNUMH im. O. M. Beketova, 252 .
Philip, P., Sagaspe, P., Moore, N., Taillard, J., Charles, A., Guilleminault, C., Bioulac, B. (n.d.) Fatigue, sleep restriction and driving performance. Accident Analysis & Prevention, 37(3), 473-47.
Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on reaction time during motorway driving. Accident Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.
Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović, L. (2005). The driver reaction time measurement experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.
Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.
Dannert, G. (1998). Grundprobleme der Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und Fahrzeugtechnik, 36(12).
Giulev, N. U., Dolia,, V. K., Byčev, M.S. (2013). O vlýanyy yzmenenýa funkcyonaĺnoho sostojanýa vodytelia na bezopasnosť dorožnoho dvyženýa. Vostočno-evropejský žurnal peredovыch technolohý. 3/3(63),67 –69.
Baevskii, R. M., Kirillov, O. N., Kletskin, S. Z. (1984). Matematicheskii analiz izmenenii serdechnogo ritma pri stresse. M.: Nauka, 222.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).