ЩОДО ВПЛИВУ ТЕМПЕРАМЕНТУ ВОДІЯ НА ЧАС ЙОГО РЕАКЦІЇ У ДОРОЖНЬОМУ ЗАТОРІ

Автор(и)

  • Н. У. Гюлєв Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова http://orcid.org/0000-0002-5665-2978
  • О. О. Лобашов Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова http://orcid.org/0000-0002-6563-1319
  • О. В. Шкабара Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
  • А. А. Дорошенко Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

Анотація

Показана значення темпераменту в діяльності водія. Обґрунтовано необхідність проведення досліджень з оцінки впливу темпераменту водія на час його реакції у дорожньому заторі. Представлені результати деяких досліджень впливу темпераменту на час  реакції водіїв різних вікових груп. Графічно представлено змінювання часу реакції водіїв в заторі при різних початкових станах стомлення.

 

Ключові слова: темперамент, дорожній затор, час реакції, рівень стомлення.

Біографії авторів

Н. У. Гюлєв, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри

О. О. Лобашов, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедрою

О. В. Шкабара, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

магістр

А. А. Дорошенко, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

магістр

Посилання

Література

Мишурин, В. М. Психофизиологические основы труда водителей автомобилей [Текст]: учеб. пособие / В. М. Мишурин, А. Н. Романов, Н. А. Игнатов. – М. : МАДИ, 1982. – 254 с.

Гюлев, Н.У. Оценка значимости факторов, влияющих на функциональное состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2011. – №10. – С. 140–144.

Лобанов, Е.М. Проектирование дорог и организация движения с учетом психофизиологии водителя [Текст] / Е.М. Лобанов. – М.: Транспорт, 1980. – 311 с.

Гаврилов, Э. В. Эргономика на автомобильном транспорте [Текст] / Э. В. Гаврилов. – К. : Техника, 1976. – 152 с.

Гюлев, Н.У. О зависимости времени реакции водителя от изменения его функционального состояния [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник Национального технического университета «ХПИ». – 2012. – №26. –

С. 47–50.

Gyulyev, N., Dolia, C. (2017). The Issue of Probability of Traffic Road Accident on the Elements of the Transport Network. American Journal of Social Science Research. 3(5), 17-24.

Lagarde, E., Chastang, J. F., Gueguen, A., Coeuret-Pellicer, M., Chiron, M., Lafont, S. (2004). Emotional stress and traffic accidents: the impact of separation and divorce. Epidemiology, 15, 762-766.

Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L. (2004). Traffic congestion, driver stress, and driver aggression. Aggressive Behavior, 6(25), 409-423.

Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L., Kohn, P. M. (2000). The influence of traffic congestion, daily hassles, and trait stress susceptibility on state driver stress: An interactive perspective. Journal of Applied Biobehavioral Research, 5, 162-179.

McGehee, D. V., Mazzae, D. V., Baldwin, G. S. (n.d.) Driver reaction time in crash avoidance research: validation of a driving simulator study on a tes t track. In Proceedings of the human factors and ergonomics society annual meeting, 3,

-323.

Гюлєв, Н. У. Людський фактор і дорожні затори [Текст]: монографія / Н. У. Гюлєв. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2016. – 252 с.

Philip, P., Sagaspe, P., Moore, N., Taillard, J., Charles, A., Guilleminault, C., Bioulac, B. (n.d.) Fatigue, sleep restriction and driving performance. Accident Analysis & Prevention, 37(3), 473-47.

Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on reaction time during motorway driving. Accident Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.

Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović, L. (2005). The driver reaction time measurement experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.

Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.

Dannert, G. (1998). Grundprobleme der Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und Fahrzeugtechnik, 36(12).

Гюлев, Н.У. О влиянии изменения функционального состояния водителя на безопасность дорожного движения [Текст] / Н.У. Гюлев, В.К. Доля, М.С. Бичев // Восточно-европейский журнал передовых технологий. – 2013. – Т.3/3(63). – С. 67–69.

Баевский, Р. М. Математический анализ изменений сердечного ритма при стрессе [Текст] / Р. М. Баевский, О. Н. Кириллов, С. З. Клецкин. – М.: Наука, 1984. – 222 с.

References

Mishurin, V. M., Romanov, A. N., Ignatov, N. A. (1982). Psihofiziologicheskie osnovy truda voditelei avtomobilei. M.: MADI, 254.

Giulev, N. U. (2011). Ocenka značymosty faktorov, vlýajuščych na funkcyonaĺnoe sostojanye vodytelia. Vistnyk NTU «KhPI», 10, 140–144.

Lobanov, E. M. (1974). Proektyrovanye doroh y orhanyzacýa dvyženýa s učetom psychofyzyolohyy vodytelia. M.: Transport, 311.

Gavrilov, E.V. (1976). Эrhonomyka na avtomobyĺnom transporte. K.: Technyka,152.

Giulev, N. U. (2012). O zavysymosty vremeny reakcyy vodytelia ot yzmenenýa eho funkcyonaĺnoho sostojanýa. Vistnyk NTU «KhPI», 26, 47–50.

Gyulyev, N., Dolia, C. (2017). The Issue of Probability of Traffic Road Accident on the Elements of the Transport Network. American Journal of Social Science Research. 3(5), 17-24.

Lagarde, E., Chastang, J. F., Gueguen, A., Coeuret-Pellicer, M., Chiron, M., Lafont, S. (2004). Emotional stress and traffic accidents: the impact of separation and divorce. Epidemiology, 15, 762-766.

Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L. (2004). Traffic congestion, driver stress, and driver aggression. Aggressive Behavior, 6(25), 409-423.

Hennessy, D. A., Wiesenthal, D. L., Kohn, P. M. (2000). The influence of traffic congestion, daily hassles, and trait stress susceptibility on state driver stress: An interactive perspective. Journal of Applied Biobehavioral Research, 5, 162-179.

McGehee, D. V., Mazzae, D. V., Baldwin, G. S. (n.d.) Driver reaction time in crash avoidance research: validation of a driving simulator study on a tes t track. In Proceedings of the human factors and ergonomics society annual meeting, 3,

-323.

Giulev, N. U. (2016). Liudśký faktor i dorožni zatory: monohrafija / N. U. Giulev. – Charkiv : ChNUMH im. O. M. Beketova, 252 .

Philip, P., Sagaspe, P., Moore, N., Taillard, J., Charles, A., Guilleminault, C., Bioulac, B. (n.d.) Fatigue, sleep restriction and driving performance. Accident Analysis & Prevention, 37(3), 473-47.

Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on reaction time during motorway driving. Accident Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.

Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović, L. (2005). The driver reaction time measurement experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.

Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.

Dannert, G. (1998). Grundprobleme der Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und Fahrzeugtechnik, 36(12).

Giulev, N. U., Dolia,, V. K., Byčev, M.S. (2013). O vlýanyy yzmenenýa funkcyonaĺnoho sostojanýa vodytelia na bezopasnosť dorožnoho dvyženýa. Vostočno-evropejský žurnal peredovыch technolohý. 3/3(63),67 –69.

Baevskii, R. M., Kirillov, O. N., Kletskin, S. Z. (1984). Matematicheskii analiz izmenenii serdechnogo ritma pri stresse. M.: Nauka, 222.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-29

Як цитувати

Гюлєв, Н. У., Лобашов, О. О., Шкабара, О. В., & Дорошенко, А. А. (2018). ЩОДО ВПЛИВУ ТЕМПЕРАМЕНТУ ВОДІЯ НА ЧАС ЙОГО РЕАКЦІЇ У ДОРОЖНЬОМУ ЗАТОРІ. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», (140), 86–90. вилучено із https://khges.kname.edu.ua/index.php/khges/article/view/5148

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>