ВЗАЄМОДІЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ КЛАСИФІКАЦІЇ ВУЛИЦЬ І ДОРІГ ТА МІСЬКОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-3-177-115-119Ключові слова:
вулично-дорожня мережа, безпека руху, функціональна класифікація, пішохідні потоки, проєктні рішенняАнотація
В статті розглядаються питання спрямовані на покращення умов та безпеки руху вулично-дорожніх мереж у містах та можливості використання функціональної класифікації вулиць і доріг. Розглянуті особливості світового досвіду використання функціональної класифікації, її позитивних рішень. Охарактеризовано основні чинники, які впливають на розподіл вулиць певної категорії із функціональним їх призначенням. Визначено вплив архітектурного та ландшафтного проектування на безпеку та організацію руху транспорту та пішоходів. Наведена значна роль елементів дизайну та благоустрою магістральних вулиць у містах. Встановлені основні положення, які можуть бути використані в якості функціональної класифікації в Україні.
Посилання
DBN V.2.3-5:2018. (2018). Streets and roads of settlements. Minrehionbud. Kyiv. [in Ukrainian].
Stashenko, M.S. (2019). Development of the street-delivery network of cities at the present stage of automobilization in ukraine. Problems of theory and history of arhitecture of Ukraine, 19, 132-139. doi: 10.31650/2519-4208-2019-19-132-139
Stepanchuk, O. (2023). Justification of the compliance of the classification of the street and road network with the requirements of urban traffic. Airport, Planning, Construction and Maintenance Journal, 2, 69-77. https://doi.org/10.32782/apcmj.2023.2.7
Reitzen, E.O. (2003). Pro klasyfikatsiiu vulychno-dorozhnoi merezhi v mistakh Ukrainy. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia: zbirnyk naukovykh prats, 16, 198-203.
Khristiuk, M.M. (2012). Udoskonalennia klasyfikatsii vulychno-dorozhnikh merezh v normatyvniy bazі z mistobuduvannia. Dosvid ta perspektyvy rozvytku mist Ukrainy. Teoriia i praktyka ukhvalennia mistobudivnykh rishen: zbirnyk naukovykh prats, 22, 214-221.
Ivasenko V.V. (2016). Udoskonalennia vulychno-dorozhnikh merezh z urakhuvanniam pryntsypiv universalnoho dyzainu. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, 59, 149-154.
Kovalov V.V. (2018). Organization of modernization of transport and road infrastructure under the complex reconstruction of urban building. Scientific Bulletin of Civil Engineering, 92, 2, 167-172. DOI: 10.29295/2311‒7257‒2018‒92‒2‒167‒172
Bezliubchenko O.S. (2011). Planuvannia i blahoustrii mist. KhNAMG, Construction. Kharkiv, 191.
PIARC: Urban road design and architecture, reference: 10.08.B, Routes/Roads special issue II. (1995). 51-126.
PIARC. Urban road design and architecture. Routes/Roads special issue II-1998; reference 10.08.B:71-95.
Herrmann T, Fischer AIS. (1999) Speed Management in Urban Areas: A Framework for the Planning and Evaluation Process. Danish Road Directorate; January 1999. 41 p.
Forbs G. (1999) Urban Roadway Classification. In: Urban Street Symposium, Conference Proceedings. Dallas, Texas: TRB Circular E-CO19; June 28-30, 8.
National Cooperative Highway Research Program (NCHRP). (1999) Impacts of Access Management Techniques. Washington, D.C.: National Acad. Press. Report No.: 420. 158 p.
Western Australian Planning Commission. (2000) Liveable Neighborhoods: Street Layout, Design and Traffic Management Guidelines. June 2000; 59 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).