ЕРГОНОМІКА ЯК ФАКТОР БЕЗПЕКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-1-175-169-175Ключові слова:
безпека, ергономіка, діагностика, професійна надійність, рівень функціональної надійності, трендова складоваАнотація
Розглянуто роль «людського фактора» в забезпеченні безпеки залізничної галузі та здатність ергономіки вирішувати проблему підвищення його надійності на системному рівні. Запропоновано підхід у вирішенні об'єктивної оцінки рівня функціональної надійності (як важливої складової професійної надійності) працівників операторського профілю, перш за все працівників локомотивних бригад.
Посилання
Samsonkin V.M., Moiseyenko V.I. (2014). Theory of safety in railway transport. Kyiv: "Caravela" Publishing House.
Eurostate EU statistical and analytical base. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/data/database
Design and ergonomics. Terms and definitions of basic concepts: ДСТУ 3899:2013. (2013). Kyiv: Ukrainian Research Institute of Design and Ergonomics of NAU.
Dhillon B.S. (2007). Human Reliability and Error in Transportation Systems (Springer Series in Reliability Engineering). London: Springer.
Fan J., Smith A.P. (2018). A Preliminary Review of Fatigue Among Rail Staff. Frontiers in Psychology, 9:634.
Hillebrand S, Gast KB, de Mutsert R. et al. (2013). Heart rate variability and first cardiovascular event in populations without known cardiovascular disease: meta-analysis and dose-response meta-regression. EP Europace, 15(5), 742–749. Retrieved from https://academic.oup.com/europace/article/15/5/742/673395
Lledóa A.G., Rodríguezb E.V., Valc M.O. (2018). Heart Disease and Vehicle Driving: Novelties in European and Spanish Law. Revista Española de Cardiología, 71 (11), 892-894. Retrieved from https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30029976/
Brusentsov V.G., Vorozhbyan M.I., Ivashchenko M. Yu. (2018). Ways to reduce the risk of accidents during the work of the «human operator». Materials of the 1st International scientific and practical conference «Actual problems of safety in transport, energy, infrastructure», 213-215.
Moiseenko V.I., Cheptsov M.M., Panchenko S.V., Samsonkin V.M. (2011). Assessment of the state of railway traffic safety. Donetsk Institute of Railway Transport Engineers. (Collection of scientific papers), (28), 63-87.
Analysis of the state of traffic safety, flights, navigation and transport accidents in Ukraine for 2014. (2014). Retrieved from https://mtu.gov.ua/files/%D0%90%D0%9D%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%97%20%D0%B7%D0%B0%202014%20%D1%80%D1%96%D0%BA.pdf
Public report of the Head of the State Transport Safety Service of Ukraine O. Pohorily for 2019. (2019). Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/17-civik-2018/zvit_2019/zvit-2019-ukrtransbezpeka.pdf
Brusentsov V.G., Brusentsov O.V., Vorozhbyan M.I., Puzyr V.G., Ivashchenko M.Yu. (2018). Research on the relationship between individual characteristics and indicators of the level of functional reliability of railway operators. Construction, materials science, mechanical engineering: collection of scientific. works. Series: BJD, (105), 111-117.
Smirnova I.L., Prize O.O. (2016). The concept of professional reliability in the context of training future air traffic controllers. Bulletin of the National Aviation University, 156-160.
Shalimov P.M. (1995). Functional reserves and functional reliability of a person. Advances in the physiological sciences, (1), 111-112.
Wilson G.F., Russell C.A. (2003). Operator functional state classification using multiple psychophysiological features in an air traffic control task. Human Factors, 45(3), 381-389.
Problems of labor protection, industrial and civil safety: Collection of materials of the 20th All-Ukrainian scientific and methodical conference (with the participation of students). (2014). Kyiv: Osnova, 370 р.
Brusentsov V.G., Brusentsov O.V. (2009). Method for assessing the functional reliability of a human operator. East European Journal of Advanced Technologies, 3/4 (39), 42-45.
Zhivaev A.S. (2008). Physiological aspects of ensuring traffic safety in high-speed traffic. Actual problems of transport medicine, 1 (11), 76-81.
Samsonkin V.N., Petinov Y.P. (2015). Investigation of the peculiarities of the train driver's activity in modern conditions: a view from within the profession. Eastern European Journal of Advanced Technologies, 6/3(78), 40-45.
Brusentsov V.G., Vorozhbiyan M.I., Puzyr V.G., Brusentsov O.V. (2016). Ergonomic support of the activities of drivers in high-speed traffic. Collection of scientific works of UkrDUZT, 160, 120-123.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).