ПІДВИЩЕННЯ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОПРИВОДІВ ВАГОНІВ МЕТРОПОЛІТЕНУ

Автор(и)

  • Н.І. Кульбашна Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • В.Х. Далека Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • О.О. Кульбашний Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-1-175-13-18

Ключові слова:

енергоефективність, асинхронний електродвигун, метрополітен, електропривод, скалярне керування, IR-компенсація

Анотація

В статті розглядається питання підвищення енергоефективності електроприводів вагонів  метрополітену за рахунок  застосування перетворювача частоти на підставі скалярного керування. Основною проблемою такого керування є забезпечення сталої  роботи двигуна у разі малих частот обертання ротора, коли зростає вплив активного опору обмотки статора. Тому запропоновано введення в систему керування електроприводу IR-компенсації, що  вирішує цю проблему та є перспективним напрямом удосконалення електроприводів.

Біографії авторів

Н.І. Кульбашна, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук., старший викладач кафедри електричного транспорту

В.Х. Далека, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

доктор технічних наук, професор, професор кафедри електричного транспорту

О.О. Кульбашний, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

випускник магістерського рівня

Посилання

Silva L. I.,Bouscayrol A., De Angelo C. H., Delarue P. and Verhille J. N. (2014). A Novel Approach for Simulating the Control of the Traction System of an Automatic Subway 2014 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, 1 – 6.

Yatsko S., Sytnik B., Vashchenko Y., Sidorenko A., Liubarskyi B., Veretennikov I., Glebova M. (2019). Сomprehensive approach to modeling dynamic processes in the system of underground rail electric traction. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 48-57.

Kvitka S., Bezmennikova L., Vovk O., Kvitka O. (2013). Control methods and hardware implementation of modern frequency converters. Proceedings of the Tavri State Agro-Technological University. Melitopol. Vol. 3, (2), 164 – 171.

Kononov B., Nechaus A., Ryabukha N. (2014) Control system of a frequency-regulated electric drive based on an asynchronous electric motor. Collection of scientific papers of the Kharkiv Air Force University, 3(40), 136-140.

Goolak S., TkachenkoV., Št’astniak P., Sapronova S. and Liubarskyi B. (2022) Analysis of Control Methods for the Traction Drive of an Alternating Current Electric Locomotive. Symmetry, 14, 150.

Saidov M., Zhumaev Z., Murodov Kh., Mardonov D. (2020). Study of the effectiveness of the application of the control system of an asynchronous electric drive. Science, technology and education. 62-67.

Potapenko E., Dushinova E., Levykina V., Vasilyeva E. (2009). Estimation of rotor resistance using injection for high-precision vector control of an asynchronous drive. Electrical engineering and power engineering, 2, 37 - 42.

Heidari H., Rassõlkin A., Holakooie M. H., (...), Belahcen A., Lukichev D. V. (2020). A parallel estimation system of stator resistance and rotor speed for active disturbance rejection control of six-phase induction motor. Energies, 13(5), 1121.

Shreiner R., Shilin S., Kostylev A., Khabarov A. (2012). Optimization of a variable-frequency induction motor drive with a scalar control system. Russian Electrical Engineering, 83(9), 490 – 493.

Panov S., Rubtsov V. (2017). Improvement of scalar control of a frequency-controlled asynchronous electric drive with improved dynamic characteristics. International scientific journal "Symbol of Science", No. 05, 41 – 48.

Peresada S., Konoplynskiy M. (2013). Active resistance identification of an induction motor using an adaptive flux observer. Technical Electrodynamics, 1, 40 – 48.

Braslavskii I., Kostylev A., Tsibanov D., Khabarov A. (2014). Dynamic-process optimization in an asynchronous electric drive with a scalar automatic control system. Russian Electrical Engineering, 85(9), 575 – 580.

Bevz D., Payuk L., Voronina N. (2016). The Controlled Electric Drive of the Automatic Cooling System of the Engine Room on a Vessel. MATEC Web of Conferences, 91, 01037.

Vydmysh A., Yaroshenko L. (2020). Basics of an electric drive. Theory and practice. Part 1. Study guide. VNAU, 387.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-03

Як цитувати

Кульбашна, Н., Далека, В., & Кульбашний, О. (2023). ПІДВИЩЕННЯ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОПРИВОДІВ ВАГОНІВ МЕТРОПОЛІТЕНУ. Комунальне господарство міст. Серія: «Економічні науки», 1(175), 13–18. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-1-175-13-18