КРЕАТИВНЕ МІСТО ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ЦИФРОВОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-2-169-57-64Ключові слова:
креативне місто, креативно-розумне місто, цифрове суспільство, культурне планування, культурний менеджмент.Анотація
У статті узагальнено дослідження феномена креативного міста як чинника розвитку цифрового суспільства у тому, що він націлений на вирішення проблем міста як складного соціального, економічного, культурного феномена цифрової ери ХХ1 століття. Розкрито вирішення проблем «креативного міста», які повинні упроваджуватися у його практику, інноваційність, творчість, інтелект, що є основоположними для використання цифрових технологій. Саме вони слугують умовою для реалізації цілої сукупності інновацій цифрового суспільства. Метою статті є концептуалізація креативного міста як чинника розвитку цифрового суспільства, що розвивається у контексті таких категорій, як «розумне місто», інноваційність, креативність, культурне планування. Проаналізовано методологію дослідження, яка включає Agile-методологію як теоретичну основу цифрового суспільства, яка дає можливість радикально переглянути місію, функції, легітимність, інструменти діяльності у креативному місті. Поєднання синергетичного, системного та аксіологічного методів та підходів дозволяють пояснити особливості розвитку креативного міста з метою підвищення ефективності цифровізації суспільства. Соціоаксіологічний метод дозволив розкрити цінності цифрового суспільства, в основі якого культурне планування міста, культурні функції людини та держави. В основі управління культурною сферою креативного міста – розвиток культури організацій, що передбачає застосування культурних знань, інсайдерських процесів, використання культурного потенціалу особистості, яка може змінити шлях розвитку організації та міста. Розкрито поєднання креативності, інноваційності і творчості, які сприяють перетворенню креативного міста на розумне місто, що базується на цифровізації. Розглянуто напрями розвитку цифрових технологій креативно-розумного міста та проаналізовано управління креативним містом у контексті розвитку культурних ресурсів. Тому слід розвивати функції цифровізації, щоб постійно підтримувати цю креативну екологію міста Можливість ефективно користуватися ресурсами міста та його культурними ресурсами, використовуючи цифрові технології, буде сприяти формуванню цифрового міста. Наукова новизна дослідження в аналізі нової проблеми, яка ще не проаналізована у вітчизняній соціально-філософській літературі і має велике практичне значення для сучасного українського суспільства. Практичне значення теми креативного міста як чинника розвитку цифрового суспільства у тому, що воно досліджується у контексті культурного менеджменту.
Посилання
Afanasyeva, L., Oleksenko, R. (2018). Interculturality as a successful model of multicultural urban community development. Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos: Lietuvos sporto universitetas, 6–13. [in Russian]
Weizsäcker, E., Wijkman, A. (2019). Come On! Capitalism, short-sightedness, population and the destruction of the planet. Report to the Club of Rome. Kyiv, Summit Book. [in Ukrainian]
Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R. (2020). Problems solution of global urbanism in the context of cultural development, technology and the formation of creative class. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Philosophical Sciences, 2(88), 80–91. URL: http://philosophy.visnyk.zu.edu.ua/article/view/222030/222193
Voronkova, V.G., Nikitenko, V.O., Cherep, A.V., Cherep, O.G. (2021). European humanistic vision in human development management as a basis for progress. Modern trends in science and practice. Volume 1: collective monograph. Sherman Oaks, California, GS Publishing Services, 24–30. [in Ukrainian]
Gupta, Sunil. (2020). Digital Strategy. Business Rethinking Guide. Kyiv, KM-BOOKS Publishing House. [in Ukrainian]
Kozlovets, M. (2016). Historiosophical discourse of transitivity of modern Ukrainian society. Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko. Philosophical sciences, 1, 54–61. [in Ukrainian]
Kyrychenko, M. (2019). The impact of globalization on the development of digital technologies and innovations in the conditions of the fourth industrial Revolution 4.0. Humanities Studies, 2(79), 39–52.
Kyrychenko, M., Nikitenko, V., Voronkova, V., Harbar, H., & Fursin, A.A. (2021). The search for new forms of personal expression in the era of postmodernism. Amazonia Investiga, 10(42), 248–254.
Maryenko, V.Yu. (2021). Information and communication technologies as a factor in increasing the efficiency of the innovation potential of the organization. Humanity Studies, 9(86), 154–167. URL: http://humstudies.com.ua/article/view/252012/249406 [in Ukrainian]
Nikitenko, V., Andriukaitiene, R., Punchenko, O. (2019). Formation of sustainable digital economical concept: challenges, threats, priorities. HUMANITIES STUDIES: Proceedings Scientific publications, 1(78), 139–152.
Nikitenko, V. (2019). The impact of digitalization on value orientations changes in the modern digital society. Humanities Studies, 2(79), 80–94.
Nikitenko, V.O. (2021). Creative class as a factor in improving human capital in the context of smart education. Humanities studies: Collection of Scientific Papers, 7(84), 22–30. URL: http://humstudies.com.ua/article/view/234338/233023
Nikitenko, V.A., Voronkova, V.H., Andriukaitiene, R., Oleksenko, R.I. (2021). The crisis of the metaphysical foundations of human existence as a global problem of post-modernity and the ways of managerial solutions. Propósitos y Representaciones, 9, SPE (1), e928. DOI: http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE1.928
Oleksenko, R. (2017). Formation of the concept of creative personality as a factor of creative knowledge economy in the challenges of globalization. Humanitarian Bulletin of Zaporizhia State Engineering Academy, 71, 118–126. [in Ukrainian]
Pinker, S. (2019). Enlightenment today. Arguments in favor of reason, science and progress. Kyiv, Our format. [in Ukrainian]
Teslenko, T. (2019). The priority of happiness over the materialistic values of GDP in the context of the philosophy of economics (Bhutan). Zaporizhzhia, ZNU. [in Ukrainian]
Florida, R. (2018). Creative man. How a new class conquers the world. Kyiv, Our format. [in Ukrainian]
Florida, R. (2019). The crisis of urbanism. Why cities make us unhappy. Kyiv, Our format. [in Ukrainian]
Cherep, A., Voronkova, V., Muts, L., Fursìn, A. (2019). Information and innovation technologies as a factor of improving the efficiency of digital economy and business in the globalization 4.0. HUMANITIES STUDIES: Proceedings Scientific publications, 1(78), 169–180. URL: http://humstudies.com.ua/article/view/192051/192585
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).